همیشه در مطالب گردشگری و مطالب راهنمای سفر صحبت از بایدها شده است! مثلا شما باید در طول سفر از این جاذبه های گردشگری دیدن کنید، باید از این اماکن تفریحی دیدن کنید و باید چنین غذاهایی را امتحان کنید!
کد خبر: ۱۲۶۹۱۰۸

 اما واقعیت این است که گاهی اوقات یک سری نبایدها هم برای سفرهای مختلف وجود دارد که اگر آن ها را رعایت کنید، سفر برایتان به شکل بهتری تجربه می شود و اگر آن ها را رعایت نکنید، ممکن است که خاطرتان در طول سفر مکدر شود و اوقاتتان تلخ! ما امروز می خواهیم با شما درباره نبایدهای مهم در سفرهای خارجی صحبت کنیم و به شما بگوییم که چه نبایدهایی برای سفر به یک سری از محبوب ترین مقاصد گردشگری دنیا وجود دارد. با زیما سفر همراه باشید.

نبایدهای سفر به هند در تور ارزان هند

مردم هند فرهنگ و آداب رسوم خیلی خاصی دارند. این سنت ها به قدری خاص هستند که ممکن است بعضی از آن ها برای ما غیر قابل درک باشند اما به هر حال اگر شما هم می خواهید سفر خوبی را به مقصد هند تجربه کنید، باید از یک سری از این آداب و رسوم مطلع باشید و آن ها را در طول تور هند رعایت کنید.

مثلا خوب است این را بدانید که خوردن غذا با دست چپ و اشاره کردن به مردم با دست یک کار ممنوعه در هند است و مردم هند آن ها را کار خوبی نمی دانند.

پس بهتر است که شما هم این موارد را رعایت کنید. در ضمن بهتر است این نکته را هم بدانید که در هند به قدری جاهای دیدنی متنوعی وجود دارد که اگر شما بخواهید برای بازدید از همه آن ها برنامه ریزی کنید، عملا خودتان را اذیت کرده اید! پس این را هم به خاطر داشته باشید که شما نباید از همه جاذبه های گردشگری هند در تور هند بازدید کنید و بهتر است که به جای این کار، زمانتان را به بازدید از یک سری از محبوب ترین جاهای دیدنی هند اختصاص دهید و از همان چند جاذبه گردشگری به خوبی دیدن کنید.

نبایدهای سفر به تایلند در تور ارزان تایلند

نبایدهای مهم در سفرهای خارجی

نکته مهمی که باید درباره مردم تایلند به شما بگوییم، این است که مردم تایلند روی سرهایشان خیلی حساس هستند و شما هیچ وقت نباید با دست هایتان سر آن ها را لمس کنید! نکته دیگر اینکه شما نباید در تور تایلند از فروشگاه های تصویر بودا را خریداری کنید! چراکه شما اجازه خارج کردن تصاویر بودا را از تایلند ندارید و ممکن است که در فرودگاه از این بابت با مشکل مواجه شوید! در مورد جاهای دیدنی تایلند هم خوب است این را بدانید که شما برای بازدید از معابد تایلند باید پوشش مناسب داشته باشید و به هیچ عنوان نباید با پوشش نامناسب اقدام به بازدید از آن ها کنید. یک نکته دیگر اینکه اگر در تور ارزان تایلند قصد بازدید از شهرهای ساحلی تایلند را داشتید، به هیچ عنوان بدون استفاده از اسپری ضد حشره از هتلتان خارج نشوید تا از این بابت هم با مشکل مواجه نشوید. برای دریافت قیمت تور تایلند با آژانس هواپیمایی زیما سفر همراه شوید.

نبایدهای سفر به آنتالیا در تور ارزان آنتالیا

نبایدهای مهم در سفرهای خارجی

اولین نباید مهم درباره سفر به آنتالیا این است که شما به هیچ عنوان نباید از غریبه ها در آنتالیا آدرس بپرسید! چراکه آن ها به شما آدرس را می دهند و شما را به آنجا می رسانند، اما از شما بابت این کمکشان پول درخواست می کنند! ضمنا ممکن است که آن ها شما را به جایی ببرند که اصلا منظور شما آنجا نبوده است و به دنبال آدرس آن محل نبوده اید و حتی برای این آدرس اشتباه هم از شما پول دریافت کنند! با این حساب بهتر است که به جای پرسیدن آدرس از مردم آنتالیا، از اپلیکیشن های مسیریابی استفاده کنید و خودتان مسیر را برای خودتان پیدا کنید. نکته دوم اینکه شما نباید کل زمان اقامتتان را در هتل بمانید! با اینکه هتل های آنتالیا امکانات تفریحی متنوعی دارند، اما شما باید زمانی را برای خروج از هتل و دیدن جاهای دیدنی آنتالیا هم در نظر بگیرید تا بتوانید بیشترین استفاده را از تور آنتالیا ببرید و فرصتتان برای کشف آنتالیا هدر نرود. اگر میخواهید از قیمت تور آنتالیا با خبر شوید با آژانس هواپیمایی زیما سفر تماس حاصل فرمایید.

نبایدهای سفر به استانبول در تور ارزان استانبول

نبایدهای مهم در سفرهای خارجی

همان طور که می دانید در استانبول مراکز خرید و بازارهای متعددی وجود دارد. نکته ای که باید درباره خرید از بازارهای استانبول بدانید، این است که تخفیف گرفتن در آن ها یک امر ضروری است و اگر شما تخفیف خوبی از فروشنده های بازارهای سنتی استانبول نگیرید، عملا ضرر کرده اید. پس یادتان باشد که شما به هیچ عنوان نباید در تور استانبول بدون گرفتن تخفیف از بازارهای محلی استانبول خرید کنید. نکته دیگر اینکه شما نباید غذایتان را در رستوران های نزدیک به جاهای دیدنی استانبول میل کنید. چراکه قیمت غذاهای چنین رستوران هایی بالا است و ممکن است که کیفیت غذاهایشان هم چندان راضی کننده نباشد. زیما سفر مرجع بهترین قیمت تور استانبول میباشد.

نبایدهای سفر به دبی در تور ارزان دبی

در مورد سفر به دبی خوب است این را بدانید که شما برای استفاده از مترو دبی می توانید بلیط های مختلفی را خریداری کنید که هر کدامشان شرایط خاص خودشان را دارند.

در ضمن قطارهای مترو دبی کابین های مختلفی دارند که هر کسی با توجه به بلیطش اجازه استفاده از یکی از انواع آن را دارد. در واقع شما نباید سوار کابین اشتباهی در مترو دبی شوید، در غیر این صورت مجبور به پرداخت جریمه های گزاف می شوید و بدین شکل بودجه سفر خود به دبی را هدر می دهید.

توصیه ما به شما این است که به بلیط خود و کابین های قطارهای مترو دبی توجه کنید و به هیچ عنوان کابین اشتباهی را انتخاب نکنید. نکته دیگر اینکه شما اجازه بردن یک سری از داروها را به دبی ندارید.

به هر حال اگر شما داروی خاصی را استفاده می کنید، بهتر است که درباره امکان همراه داشتن آن با خودتان در تور دبی پرس و جو کنید و ضمنا حتما نسخه پزشکتان را همراهتان داشته باشید.

درباره بازدید از جاهای دیدنی دبی هم باید به این توجه کنید که هر کدام از جاذبه های گردشگری دبی زمان کاری خودشان را دارند و شما نباید بدون برنامه ریزی قبلی برای بازدید از آن ها اقدام کنید تا یک وقت با درب های بسته شان مواجه نشوید. این را به خاطر داشته باشید که جمعه ها و شنبه ها در تقویم دبی تعطیل هستند و ممکن است که یک سری از اماکن دیدنی دبی در این روزها تعطیل باشند.

توصیه ما به شما این است که حتما از مسئولین هتلتان در دبی درباره ساعات و روزهای کاری جاهای دیدنی مختلف دبی سوال بپرسید و حتما برنامه ریزی درستی برای گشت و گذار در دبی داشته باشید تا بتوانید حداکثر استفاده را از زمان اقامتتان در دبی ببرید.  

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها