رییس جمهور آمریکایی در تصمیمی بسیار عجیب قصد دارد تیم ملی فوتبال آمریکا و همچنین لیگ فوتبال آمریکایی این کشور را تحریم را کند.
کد خبر: ۱۲۶۸۸۹۰

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از usatoday، دونالد ترامپ اعلام کرد در صورتی که اعضای تیم ملی فوتبال آمریکا و همچنین بازیکنان لیگ فوتبال آمریکایی این کشور موسوم به NFL به جای خواندن سرود ملی آمریکا در آغاز هر بازی اقدام به زانو زدن کنند هر دو را تحریم می کند.

فدراسیون فوتبال ایالات متحده (USSF) در اوایل این هفته به لغو ممنوعیت خود برای زانو زدن بازیکنان در هنگام پخش سرود ملی رای داد و ادعا کرد سیاست قبلی "اشتباه و از پیام مهم زندگی سیاه‌ها اهمیت دارد، گرفته شده است."

در ادامه ویدئویی از طرف راجر گودل، کمیسر NFL پخش شده است که در آن وی بازیکنان را تشویق می کند تا به خاطر مرگ جورج فلوید، علیه نژادپرستی و خشونت پلیس اعتراض کنند.

این اقدام با این حال واکنش بسیاری از آمریکایی‌ها از جمله رئیس جمهور ترامپ را برانگیخته است که آن را بی احترامی به پرچم ایالات متحده و کشور خوانده است.

البته رسم زانو زدن بر روی زمین در هنگام پخش سرود ملی آمریکا اقدام جدیدی نیست اما اخیرا شدت گرفته. در سال های گذشته بازیکنان رنگین پوست متعددی از فوتبال این کشور در هنگام پخش سرود به نشانه اعتراض به نژادپرستی های بی پایان در ایالات متحده زانو می زدند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
Mahram
Netherlands
۱۱:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۵
۰
۰
فدات بشم نظری ندارم

نیازمندی ها