دانشمندان کشف کرده اند از کل بیماران مبتلا به ویروس کرونا، 20 درصد عامل ابتلای بقیه هستند.
کد خبر: ۱۲۶۸۶۵۱

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از Business Insider ، تحقیقات مقدماتی از هنگ کنگ نشان داد که حدود 20 درصد مبتلایان به کوید19 بسیار عفونی هستند و مسئول 80 درصد از کل انتقال ها به شمار می روند.

اکنون مشخص شده عمده فرآیند انتقال متوجه کسانی است که به طیف شدید این بیماری مبتلا شده اند و به سایرین این بیماری را انتقال داده اند.

این تحقیقات در دانشگاه هنگ کنگ انجام شده است.

پیش چاپ این تحقیق بصورت آنلاین در دسترس است اما هنوز این تحقیق توسط کارشناسان مستقل مورد بررسی قرار نگرفته است.

با این حال داده های آن الگوی روشنی را نشان می دهد. محققان بیش از هزار نمونه عفونت در هنگ کنگ را بین 23 ژانویه و 28 آوریل ارزیابی کردند.

آنها از ردیابی مخاطب دقیق استفاده کردند تا محتمل ترین مکان و زمان آلوده شدن فرد به ویروس مشخص شود. یافت شد که حوادث فراگیر یا همان افراد مبتلا به شدیدترین طیف بیماری کرونا شکل اصلی انتقال در شهر بوده است.

بن کاولینگ یکی از کارشناسان اصلی سایت Business Insider گفت: «این تصویری است که تاکنون در اختیار ما قرار گرفته است.رویدادهای گسترده بیش از آنچه انتظار داشتیم اتفاق می افتد و بیش از آنچه می توان تصور کرد عامل انتقال ها هستند. دفعات فراگیر شدن فراتر از چیزی است که ما تصور می کردیم.»

این مطالعه نشان داد 20 درصد بیماران مبتلایان به ویروس کرونا مسئولیت 80 درصد از انتقال ها را بر عهده دارند.

نویسندگان این مطالعه در مقاله خود نوشتند: «قرار گرفتن در معرض آسیب های اجتماعی تعداد بیشتری از موارد ثانویه را نسبت به مواجهه با خانواده یا کار ایجاد کرده است.»

رویدادهای فراگیر با نرخ "R" به مراتب بیش از یک تعریف می شود. در شرایط عادی ،نرخ ابتلای فردی که نرخ R دارد بین دو تا سه است.

یعنی یک نفر بطور متوسط ​​دو تا سه نفر دیگر را آلوده می کند.

با رعایت فاصله اجتماعی و اقدامات احتیاطی دیگر ، می توان نرخ R را کاهش داد و اگر به زیر یک سقوط کند  ویروس به آرامی از بین می رود اما اگر از یک نفر بیشتر شود ، ویروس شیوع بیشتری پیدا می کند.

محققان می گویند تمرکز بر روی این وقایع در مبارزه با ویروس مهم است.دانشگاهیان معتقدند که یافته های آنها فراتر از محدوده مطالعات در هنگ کنگ است و می تواند در سطح جهانی اعمال شود.

آنها چندین تحقیق دیگر را انجام داده اند که رویدادهای فراگیر را به عنوان یک مسئله اصلی در همه گیر جهانی معرفی کرده اند.

این شامل یک مطالعه منتشر شده از نشریه لنکت است که نشان می دهد 80 درصد از انتقال ها ناشی از کمتر از یک دهم موارد بوده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها