معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی خراسان شمالی :

برنامه های روز جهانی صنایع دستی در خراسان شمالی اعلام شد

"غدا هیجاوی قدومی" رئیس آسیایی شورای صنایع دستی جهان به مناسبت روز جهانی صنایع دستی از عملکرد شرکت "آرا؛ هنر فاخر ایرانی: تقدیر کرد.
کد خبر: ۱۲۶۸۶۴۶

 "غدا هیجاوی قدومی" رئیس آسیایی شورای صنایع دستی جهان به مناسبت روز جهانی صنایع دستی از عملکرد شرکت "آرا؛ هنر فاخر ایرانی" تقدیر کرد.
 
خانم قدومی رئیس کویتی صنایع دستی آسیا و اقیانوسیه پس از بررسی محصولات این شرکت گفت: من نتیجه فعالیت‌های "مجموعه آرا" را دیده‌ام، محصولات بسیار جذاب با بسته‌بندی‌های با کیفیت که ارزش افزوده قابل توجهی برای صنایع دستی ایران ایجاد کرده است.  
 
وی با بیان اینکه روش کار و ارائه محصولات و صنایع دستی ایران به سبک "مجموعه آرا" بسیار زیبا است، افزود: فکر می‌کنم با توجه به اینکه ایران کشوری غنی از نظر محصولات صنایع دستی به شمار می‌رود، تولید محصولاتی با چینین کیفیت و جذابیتی می‌تواند بسیار قابل توجه باشد.
 
غدا هیجاوی قدومی افزود: ویژگی مثبت دیگر آرا، جمع آوری شمار زیادی از محصولات صنایع دستی ایران و از شهرهای مختلف است.
 
وی تصریح کرد: ایران دارای بیشترین شهر و روستای جهانی در حوزه صنایع دستی است. مثلا زنجان شهر جهانی ملیله است و سیرجان شهرجهانی گلیم و قاسم آباد چابکسر روستای جهانی چادرشب بافی است. پیشنهاد می‌کنم آرا در گام بعد و به طور ویژه به ارائه خلاقانه محصولات شهر و روستاهای جهانی بپردازد تا به بیشتر دیده شدن این آثار مهم جهانی کمک کند.
 
رئیس آسیایی شورای صنایع دستی جهان افزود: اما مهمترین کاری که آرا انجام داده، ایجاد ظرفیت برای صنایع دستی برای ورود به بازارهای صادراتی است و برای من بسیار مهم است.
 
آرا؛ هنر فاخر ایرانی جزو شرکت‌های ذیل زیست بوم خلاق معاونت علمی ریاست جمهور به عنوان یک شرکت خلاق در زمینه تولید هدایای تبلیغاتی متفاوت و خلاق فعالیت می‌کند.
 
این شرکت با جمع آوری محصولات صنایع دستی شهرهای مختلف ایران به بسته بندی و ایده پردازی در زمینه تولید هدایای تبلیغاتی  می‌پردازد.
 
آرا طی دو سال گذشته در جشنواره فیروزه که از سوی وزارت ارشاد و در حوزه‌های مختلف از جمله محصولات فرهنگی برگزار می‌شود از سوی وزیر ارشاد تحسین شده است.
 
صنايع دستي پس از روزهای تلخ جنگ جهانی دوم مورد توجه کشورهای پیشرفته قرار گرفت و بر همین اساس در در دهم ژوئن ۱۹۶۴ میلادی، اولین گردهمایی جهانی در این خصوص و با حضور هنرمندان، اساتید دانشگاه، و مسئولان بیش از چهل کشور جهان در نیویورک آمریکا برگزار شد و در قطعنامه پاياني ارائه شده، «شوراي جهاني صنايع دستي»، به عنوان یک نهاد وابسته به يونسكو تشکیل و در نتیجه سالروز این تاسیس به عنوان «روز جهاني صنايع دستي» در تقویم‌ها نامگذاری شد.
 
ايران که اکنون به عنوان سومین کشور تولید کننده صنایع دستی و بعد از هند و چین است، از سال هجری شمسی به عضويت اين شورا درآمد و در مجمع آسيا و اقيانوسيه‌، مشغول شد.
 
اين شورا که اكنون، ۹۰ كشور جهان در آن عضویت دارد، دبيرخانه‌اي، در شهر آمستردام هلند دارد.
 
سال گذشته و پس از بررسی شورای جهانی صنایع‌دستی، سه شهر و یک روستای ایران در فهرست شهرها و روستاهای جهانی صنایع‌دستی ثبت شدند تا بدین ترتیب سهم ایران در فهرست شهر و روستاهای جهانی به 14 برسد و از این منظر رتبه اول جهان را در اختیار داشته باشد.
 
 شیراز از استان فارس به عنوان شهر جهانی صنایع‌دستی، زنجان به‌عنوان شهر جهانی ملیله، ملایر از استان همدان به عنوان شهر جهانی مبلمان منبت و روستای قاسم‌آباد از استان گیلان به عنوان روستای جهانی چادرشب‌بافی در فهرست شهرها و روستاهای جهانی صنایع‌دستی قرار گرفتند.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها