ویروس کرونا انگار فعلا قصد ندارد دست از سر بشر بردارد هر چند آمار مرگ و میر مربوط به آن نسبتا فروکش کرده است.
کد خبر: ۱۲۶۸۵۹۹

به گزارش جام جم آنلاین ، آنچه در ادامه می آید مرور اخبار مربوط به ویروس کرونا به طور خلاصه است:

*باز شدن مرزهای بریتانیا به روی گردشگران نرخ ابتلا را بالا خواهد برد، این نتیجه تحقیقات دانشگاه آکسفورد است. بر اساس این تحقیقات پلیس لندن قصد دارد گردشگرانی که موارد بهداشتی را رعایت نمی کنند هزار پوند جریمه کند.

*قرنطینه 14 روزه اجباری برای مسافرانی که بعد از رفع محدودیت های پروازی به کشورهای مختلف اروپایی سفر می کنند دیگر وجود ندارد.

*نتایج یک نظرسنجی نشان می دهد 41 درصد از مردم بریتانیا معتقدند کشورشان در میان تمامی کشورهای دنیا بدترین عملکرد را برای کنترل بیماری کرونا داشته است.

*تحقیقات جدید نشان داده که قرنطینه اجباری در اروپا حداقل از مرگ سه میلیون نفر جلوگیری کرده است. این آمار درباره بریتانیا 500 هزار نفر است. البته قرنطینه اجباری نه تنها در اروپا که در بسیاری از کشورهای جهان از جمله آمریکا در حال رفع شدن است. نتیجه همین تحقیقات نشان داده که قرنطینه در آمریکا نیز از ابتلای 60 میلیون نفر به این بیماری جلوگیری کرده است.

*سازمان جهانی بهداشت هشدار داد مشخص شدن ابتلای 136 هزار نفر در یکشنبه این هفته یک هشدار بسیار بزرگ برای پاندمیک کرونا و ادامه آن در ابعاد گسترده تر است.

*محققان آمریکایی فرضیه کارآمد بودن یکی از داروهای مخصوص درمان بیماران سرطان خون در درمان بیماران مبتلا به کرونا را تایید کردند. یک تحقیق دیگر نشان می دهد واکسن های مخصوص سرخک می توانند در جلوگیری از ایجاد عفونت بیشتر از سوی ویروس کرونا در بدن تاثیر بازدارنده بگذارد.

*محققان مرکز کنترل و پیشگیری بیماری های واگیردار بار دیگر خطر مبتلا شدن حیوانات خانگی نظیر گربه به ویروس کرونا را تایید کردند البته تاکید شده که ویروس کرونا از طریق حیوان به انسان قابل انتقال نیست هر چند این نظریه هنوز احتمال است و خطرات بالقوه متعددی دارد.

*شیوع ویروس کرونا در بریتانیا باعث افزایش حیرت انگیز 800 درصدی در برخی از خدمات پزشکی و دارویی شده است. به دلیل این گرانی بی سابقه ممکن است هزاران بریتانیایی یا خدمات را دریافت نکرده باشند و یا با تاخیر فراوان به آن دسترسی پیدا کرده اند.

*بررسی های دانشگاه تگزاس آمریکا حاکی از آن است نیمی از زنان بارداری که آلوده به ویروس کرونا هستند نژاد آسیایی دارند و یا سیاهپوستند.

*مطالعه جدید نشان می دهد که بیماری کاوازاکی در کودکان ممکن است در اثر ویروس ویروس کرونا ایجاد شده باشد. هنوز در رابطه با ارتباط بیماری کاوازاکی با ویروس کرونا احتمالات تایید نشده زیادی وجود دارد.

*یکی از اعضای بلندپایه بهداشتی چین می گوید واکسن کرونا به طور قطع تا پاییز تولید و عرضه به مردم می رسد. پیش از این نیز دانشگاه آکسفورد مدعی کشف تولید واکسن کرونا و عرضه آن به در دوز دو میلیاردی تا ماه سپتامبر شده بود.

*نتایج تحقیقات جدید نشان می دهد سیگاری ها 23 درصد کمتر از افراد غیرسیگاری آلوده به ویروس کرونا می شوند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها