رئیس مرکز سنجش و پایش کیفیت وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به اینکه آیا زدن ماسک در حوزه‌های امتحانی اجباری است؟ گفت: بله، استفاده از ماسک در جلسات امتحانات نهایی الزامی است و در هر حوزه امتحان نهایی تعدادی ماسک تهیه شده که در اختیار کسانی که به هردلیلی ماسک به همراه ندارند قرار می‌گیرد.
کد خبر: ۱۲۶۸۴۸۷
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایسنا، خسرو ساکی با اشاره به آغاز امتحانات نهایی از روز شنبه هفدهم خردادماه، به ارائه توضیحاتی درباره رعایت بهداشت در حوزه‌های امتحانی پرداخت و اظهار کرد: با هدف حفظ بهداشت، سلامت و آرامش دانش آموزان و همچنین صحت و امنیت امتحانات علاوه بر برنامه‌های معمول نکاتی را در ستادهای امتحانات و شوراهای آموزش و پرورش مطرح و مدنظر قرار دادیم که از جمله آنها می‌توان به تمهید مقدماتی چون اخذ مجوز برگزاری امتحانات  و دریافت پروتکل‌های بهداشتی که به همه حوزه‌های اجرا ابلاغ شد، اشاره کرد.
 
وی در پاسخ به اینکه آیا زدن ماسک در حوزه‌های امتحانی اجباری است؟ گفت: بله، استفاده از  ماسک در جلسات امتحانات نهایی الزامی است و در هر حوزه امتحان نهایی تعدادی ماسک تهیه شده که در اختیار کسانی که به هردلیلی ماسک به همراه ندارند قرار می‌گیرد.
 
رئیس مرکز سنجش و پایش کیفیت وزارت آموزش و پرورش افزود: از اولیاء و دانش آموزان می‌خواهم ماسک داشته باشند.
 
ساکی درباره چگونگی نظارت مراقبان بهداشتی بر نحوه رعایت شیوه نامه‌ها با وجود کمبود ۶۰۰۰ مربی بهداشت اظهار کرد: تیم‌های نظارتی از قبل پیش بینی شده‌اند که یکی از این گروه‌ها مراقبین بهداشت هستند که در مبادی ورودی حوزه‌های امتحانی با استفاده از تب سنج و سایر تکنیک‌ها سلامت دانش آموزان را کنترل و به جدا سازی موارد مشکوک می پردازند.
 
وی ادامه داد: در صورت لزوم دانش آموزان مشکوک به بیماری به اتاق‌های ایزوله منتقل و برای شرکت در امتحان بعدی به پزشک ارجاع می‌شوند.
 
رئیس مرکز سنجش و پایش کیفیت وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به اینکه آیا برگه‌های امتحانی باعث شیوع بیماری در مصححان نمی‌شود؟ گفت: ترتیبی را اتخاذ کردیم و برگه‌های امتحانی شخصی سازی شده‌اند و حتی حضور و غیاب شخصی شده و برگه هر دانش آموز روی میز خودش قرار گرفته و توسط خودش تکمیل می‌شود.
 
ساکی افزود: بعد از اتمام امتحان و جمع آوری اوراق، تا مدتی که ویروس حیات خود را از دست می‌دهد، اوراق نگه داری می‌شود و بعد در اختیار مصححان قرار می‌گیرد.
 
وی با اشاره به اینکه به منظور اطمینان خاطر و پیشگیری از ازدحام در مبادی ورودی و خروجی سالن‌ها، دانش آموزان را به دو گروه تقسیم کردیم که فاصله گذاری رعایت شود گفت: فاصله بین صندلی‌ها نیز رعایت می‌شود.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
سید امیر رضا
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
۰
۰
مصححان حالا اگر می گفتند تصحیح کنندگان بهتر نبود

نیازمندی ها