ویروس کرونا فرد مشهور و غیرمشهور نمی شناسد. در این چند ماه اخیر چهره های سرشناس بسیار زیادی تست کرونا دادند و جواب تست «مثبت» بود.
کد خبر: ۱۲۶۸۳۶۳

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از aljazeera، سیاستمداران مشهور، ستاره های هالیوودی و غیرهالیوودی و ورزشکاران رشته های مختلف نیز درگیر ویروس کرونا شدند و ابتلای آنها به این ویروس بسیار سر و صدا کرد.

علاوه بر ابتلای چهره های مشهور، رویدادهای بزرگ فرهنگی و هنری و ورزشی و سیاسی نیز یکی پس از دیگری کنسل شد. سینماها، پارک ها، موزه ها و ... تعطیل شد و علاوه بر آن تمامی رویدادهای ورزشی به خصوص المپیک به تعویق افتادند.

یکی دیگر از مراسم های مهمی که به تعویق افتاد مت گالا بود، مراسی که در آن بزرگ ترین ستاره های پرزرق و برق بر روی فرش قرمز با لباس هایی که تم آنها از قبل مشخص شده بود راه می رفتند. موزه هنر متروپولیتن در نیویورک در ایالات متحده میزبان این رویداد بزرگ بود.

جشنواره کن ، که قرار است در ماه مه در فرانسه برگزار شود ، نیز به تعویق افتاده است ، در حالی که برگزارکنندگان اکنون به دنبال تاریخ های ژوئن یا ژوئیه هستند.

 

سیاستمداران در چنگ کرونا

بوریس جانسون نخست وزیر بریتانیا مشهورترین سیاستمداری است که به کرونا مبتلا شد. تست کرونای همسر او نیز مثبت اعلام شد. حال جانسون آنقدر بد شد که کارش به بخش مراقبت های ویژه کشید اما در نهایت بهبودی خود را به دست آورد. فیروزالدین فیروز وزیر بهداشت افغانستان، ریک ماچار معاون رئیس جمهور سودان، چارلز ولیعهد بریتانیا، اولگا لیوبیمووا وزیر فرهنگ روسیه، کارمن کالو معاون نخست وزیر اسپانیا، آلبرت ولیعهد موناکو، مایکل بارنیر مذاکره کننده اصلی اتحادیه اروپا در برگزیت، پیتر دوتون وزیر امور داخلی استرالیا، فرانسیس سوارز شهردار میامی آمریکا، میشاییل ووس وزیر محیط زیست لهستان و.... سیاستمدارانی بودند که به ویروس کرونا آلوده شدند.

 

شبیخون کرونا به سلبریتی ها

سلبریتی های هنری همانند سیاستمداران نیز از چنگ کرونا در امان نبودند. هر چند روز یک بار خبر ابتلای یک هنرپیشه و یا یک سلبریتی مشهور به ویروس کرونا توجهات زیادی را به خود جلب کرد اما هیچکدام به اندازه ابتلای تام هنکس هنرپیشه نامدار هالیوود به کرونا سر و صدا نکرد. تست کرونای این هنرپیشه و همسرش ریتا ویلسون مثبت اعلام شد.

علاوه بر تام هنکس سلبریتی های دیگری نظیر اولگا کوریلنکو هنرپیشه فرانسوی، ادریس البا هنرپیشه و موزیسین بریتانیایی و دیگر سلبریتی های مشهوری همانند دبی مازار، کریستوفر هیوجو، اندی کوهن، بروک بالدوین، دیوید برایان و .... به ویروس کرونا مبتلا شدند.

 

ورزش و کرونا

کرونا تا جایی که قدرت داشت به ورزش جهان خسارت زد و آن را زمین گیر کرد. ورزشکاران ریز و درشت زیادی مبتلا به کرونا شدند. در فوتبال ابتلای الکسیس سانچز و البته دیبالا به کرونا بسیار سر و صدا کرد. پاتریک اوینگ بسکتبالیست، ون میلر بازیکن فوتبال آمریکایی، سرات گولر بوکسور ترک تبار، مارکو اسپورتیلو دروازه بان تیم آتالانتا، بلیزمتیویدی بازیکن یوونتوس، پنج بازیکن تیم فیورنتینای ایتالیا و .... ورزشکارانی بودند که تست کرونای آنها مثبت اعلام شد.

رویدادهای مختلف ورزشی هم به تعویق افتاد که تعویق یک سال المپیک مهم ترین آن بود. در کنار لیگ های فوتبال کشورهای مختلف از جمله لیگ برتر انگلیس و لالیگای اسپانیا هم تعلیق شدند.

 

قربانیان کرونا

در میان شخصیت های مشهوری که به کرونا مبتلا شدند چند نفر هم جان باختند از جمله غلام مرتضی بلوچ وزیر امور خارجه استان سند برای شهرک سازی بشر در پاکستان، شهین رضا قانونگذار محلی پاکستان و عضو مجمع استانی پنجاب، دیمیتریس کرماستینوس عضو سابق وزارت بهداشت یونان، نورمن هانتر فوتبالیست سابق انگلیسی، حیدر باس سیاستمدار ترکیه ای، استیون دیک مامور انگلستان در سفارت بریتانیا در مجارستان و ... نیز در پی ابتلا به کرونا و وارد شدن به طیف شدید آن جان باختند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها