با وجود شورش هایی که در پی قتل جورج فلوید به دست یک مامور آمریکایی در تمامی ایالات این کشور به وجود آمده کرونا همچنان دغدغه بزرگ تر و مهم تر بشر است.
کد خبر: ۱۲۶۸۳۵۶

به گزارش جام جم آنلاین ، آنچه در ادامه می آید مرور اخبار کوتاه دنیای کرونایی است:

*مت هنکاک وزیر امور بهداشت و مراقبت اجتماعی بریتانیا استفاده از ماسک از سوی کلیه کارکنان سرویس های سلامتی بریتانیا را دل به خواهی اعلام کرد تا رییس سازمان خدمات سلامت این کشور به شدت به وی حمله کند و سیاست هایش را مورد انتقاد قرار دهد.

*فروشگاه های زنجیره ای مک دونالد 500 شعبه خود را در بریتانیا بازگشایی کرد اما به صورت محدود خدمات ارائه می دهد.

*شرکت بزرگ داروسازی آستارازنکا همچنان ادعا می کند تا ماه سپتامبر دو میلیارد دوز از واکسن کرونا را که دانشگاه آکسفورد اختراع کرده تولید می کند. مشخص نیست که این دوز از واکسن کرونا در اختیار عموم قرار خواهد گرفت یا خیر.

* خدمات بهداشت ملی انگلستان مدعی است دستگاهی اختراع شده که آن را در اختیار گرفته و این دستگاه قادر است در 90 دقیقه نتیجه دقیق تست کرونا را نشان بدهد.

*محققان چینی بار دیگر مدعی شدند احتمال مبتلا شدن به کرونا از راه تنفس قطرات آلوده بسیار بیشتر از لمس سطوح آلوده به این ویروس است.

*محققان دانشگاه تگزاس آمریکا مدعی هستند ویروس کرونا یک بیماری عروق خونی است و مطالعه آنها نشان می دهد عفونت رگ ها و عروق ممکن است علائم عجیب این بیماری مانند مانند لخته شدن خون و ایجاد زخم در انگشتان پا را توضیح دهد.

*سه چهارم بیماران کرونایی که در بخش مراقبت های ویژه (ICU) بستری شده اند هذیان می گویند.

*تحقیقات علمی همچنان ثابت می کند تست کرونای بزرگسالان سیگاری 50 درصد کمتر از سایر افراد مثبت اعلام می شود.

*دانشگاه هاروارد نتایج تحقیقات خود در رابطه با پاندمیک کرونا در ایالات متحده را منتشر کرد که مهم ترین نکته آن این است که این ویروس در فصل تابستان به شدت در این کشور فروکش می کند اما از بین نمی رود.

*دانشگاه جان هاپکینز نیز تحقیق دیگری را منتشر کرد که بر اساس آن تنها عامل قطع زنجیره کرونا فقط رعایت فاصله اجتماعی معرفی شده است.

*صحت و سقم ادعای روس ها مبنی بر اختراع واکسن کرونا تایید نشده است. گفته می شود این واکسن در 10 روز به طور کامل ویروس را در بدن فرد از بین می برد.

*گروهی از پزشکان ایتالیایی تحقیقی را انجام داده اند و به این نتیجه رسیده اند که ویروس کرونا در اثر گذر زمان ضعیف تر شده است.

*در میان انبوه ادعاها در رابطه با داروهای مخصوص کرونا اکنون نیز خبر می رسد استفاده داروی مخصوص ابولا برای بیماران کرونایی به بهبود وضعیت آنها کمک می کند.

*محققان آمریکایی هشدار داده اند که شورش های این روزهای ایالات متحده باعث شیوع شدید ویروس کرونا در میان سیاه پوستان و اقلیت های آمریکایی خواهد شد.

*پیش بینی می شود بهبودیافتگان کرونایی تا ماه ها بعد از پشت سر گذاشتن این بیماری از عوارضی همچون تنگی نفس و خستگی رنج ببرند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها