شرکت گوگل که دفتر مرکزی آن در آمریکا مستقر است، در اقدامی بر خلاف آزادی بیان، حساب کاربری خبرگزاری صدا وسیما را در وبگاه یوتیوب مسدود کرد.
کد خبر: ۱۲۶۸۳۳۲

به گزارش گروه سیما جام جم آنلاین از خبرگزاری صدا و سیما، آقای حسین یوسفی فر مدیر رسانه‌های نوین خبرگزاری صدا وسیما درباره مسدود شدن حساب کاربری این رسانه، گفت: خبرگزاری صداوسیما هرگز قوانین این وبگاه را نقض نکرده است.

آقای حسین یوسفی فر ادامه داد: معمولا قبل از آنکه حساب کاربری را در یوتیوب مسدود کنند، پیام هشداری ارسال می‌کنند، اما در مورد خبرگزاری صدا وسیما، تاکنون هیچ پیامی دریافت نشده است.

مدیر رسانه‌های نوین خبرگزاری صدا وسیما گفت: همزمانی مسدود شدن حساب کاربری خبرگزاری صدا وسیما با بسته شدن صفحه توئیتر انگلیسی این خبرگزاری، نشان می‌دهد که بحث محتوا به این اقدام غیرقانونی ارتباطی نداشته است.

آقای یوسفی فر با تاکید بر اینکه مسدود کردن حساب کاربری خبرگزاری صدا وسیما، اقدامی سیاسی است، خاطرنشان کرد: انتشار تصاویر تظاهرات مردمی در آمریکا علیه بی عدالتی ساختاری و نژادپرستی در روز‌های اخیر و اطلاع رسانی موثر در خصوص نابسامانی‌ها و شرایط وخیم خدمات رسانی دولت آمریکا به مردم در بحران کرونا را می‌توان از علل این اقدام مخالف با آزادی بیان یوتیوب برشمرد.

مدیر رسانه‌های نوین خبرگزاری صدا وسیما گفت: این سومین بار است که شاهد مسدود شدن صفحه یوتیوب خبرگزاری صدا وسیما هستیم، در مورد‌های قبلی نیز اعتراض خود را به یوتیوب اعلام کردیم، اما هرگز پاسخی دریافت نشد.

آقای یوسفی فر گفت: در شرایطی که شبکه‌های اجتماعی به منظور فراهم آوردن بستری برای ارائه دیدگاه‌های متفاوت ایجاد شدند اما، نگاه دست اندرکاران این شبکه‌ها در آمریکا بیش از آنکه اجتماعی باشد، سیاسی است.

وی تصریح کرد: معتقدم ما بهای «صدای بی صدایان» بودن خود را می‌پردازیم و این برکسی پوشیده نیست که صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران به تنهایی در برابر جبهه استکبار و جنگ رسانه‌ای نظام سلطه در شرایط نابرابر، همچنان به رسالت خود ادامه داده است و ادامه خواهد داد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها