معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور گفت: داروی هیدروکسی کلروکین برای درمان کرونا بی اثر است و این دارو هم مرگ و اریتمی قلبی را در بیماران کرونایی زیاد می‌کند.
کد خبر: ۱۲۶۸۱۴۱

به گزارش جام جم آنلاین از باشگاه خبرنگاران جوان، رضا ملک زاده معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت صبح امروز در جلسه کمیته علمی کشوری سیاستگذاری بیماری کووید ۱۹ که در بیمارستان قلب شهید رجایی برگزار شد، اظهار کرد: تا به این لحظه ۱۸ هزار مقاله در دنیا درباره بیماری کرونا به چاپ رسیده است و کشور ایران با ۲۸۳ مقاله در خصوص پژوهش و تحقیق بر روی این بیماری در جایگاه دهم قرار دارد.

ملک زاده بیان کرد: مطالعه دانشمندان نشان می‌دهد، داروی هیدروکسی کلروکین برای درمان کرونا بی اثر است و این دارو هم مرگ و اریتمی قلبی را در بیماران کرونایی زیاد می‌کند.

باید منتظر موج‌های دوم و سوم کرونا باشیم

او با اشاره به اینکه درمان بیماری کرونا باید زود شروع شود، افزود: باید به زودی منتظر موج‌های دوم و سوم کرونا در کشور باشیم.

ملک زاده ادامه داد: در حال حاضر یک فاز مطالعاتی جدید در زمینه بیماری کرونا بر روی ۳۰۹۵ بیمار از ۲۵ کشور دنیا آغاز شده است. در ایران هم این تحقیق بر روی ۹۸۸ بیمار در ۳۵ مرکز تحقیقاتی و ۳۰ بیمارستان انجام می‌شود.

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت با اشاره به اینکه در حال حاضر این مطالعه در ۱۵ استان کشور انجام می‌شود، افزود: با اینکه ایران دیر‌تر از سایر کشور‌ها وارد این فاز مطالعاتی شده، اما یک سوم از موارد مورد نظر را وارد این تحقیق کرده است.

او در پایان یادآوری کرد: در ایران تحقیق بر روی داروی فاویپیراویر انجام شده و ما متوجه شدیم که این دارو اثر بخش نیست.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها