نامه فیفا به فدراسیون کشورمان حکایت از این دارد اگر تا 5 ژوئن (16 خرداد ماه) اساسنامه اصلاح نشود، فوتبال ایران در مسیر اتفاقات نامطلوبی قرار خواهد گرفت.
کد خبر: ۱۲۶۸۰۸۸

به گزارش جام جم آنلاین ، فارس نوشت: نهم خرداد فدراسیون جهانی فوتبال پس از بررسی اساسنامه پیشنهادی ایران، در نامه ای پاسخ  آن را داد. متن نامه فیفا به مسئولان فدراسیون، کاملا شفاف از عدم رضایت این نهاد نسبت به مسیر تدوین اساسنامه حکایت دارد.

فدراسیون جهانی در نامه ای که خطاب به مهدی محمدنبی دبیرکل فدراسیون زده، اعلام کرده که این فدراسیون از مفاد بند 1 ماده 14 و بند 1 ماده 19 اساسنامه فیفا مبنی بر اینکه «فدراسیون های عضو ملزم هستند تمام امور خود را به صورت مستقل و بدون تاثیرپذیری از اشخاص سوم اداره نمایند»، تخطی کرده است.

فیفا در این نامه از فدراسیون خواسته طبق پیش نویسی که در تاریخ 8 شهریور 98 در اختیار آنها قرار داده، اساسنامه جدید را تنظیم کنند و اساسنامه فعلی، در مسیر اشتباهی قرار دارد. این نهاد بین المللی در نهایت تا 5 ژوئن 2020 یعنی تا روز جمعه هفته جاری به فدراسیون فرصت داده تا با اصلاح موارد اشتباه، اساسنامه را برای آنها ارسال کند. 

در انتهای نامه اشاره شده عدم توجه به مفاد دستورالعمل منجر به این خواهد شد که موضوع جهت اقدامات بعدی به مبادی ذی ربط فیفا ارجاع می شود. در واقع، فیفا به طور تلویحی اعلام کرده در صورتی که فدراسیون اساسنامه را طبق توافق صورت گرفته با آنها پیش نبرد، فوتبال ایران باید انتظار رفتارهای دیگری را داشته باشد که مشخصا، تعلیق را می توان محور آن دانست.

 اکنون فدراسیون که از جمعه هفته گذشته با این نامه روبرو شده، تنها سه روز دیگر فرصت دارد تا در جهت اصلاح اساسنامه طبق قوانین فیفا و توافقات صورت گرفته، قدم بردارد. به نظر می رسد در صورتی که تدوین کنندگان نتوانند این موارد را در اساسنامه اصلاح کنند، فوتبال ایران در مسیر تعلیق قرار گیرد. 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها