کشور آمریکا این روزها در کنار مقابله با ویروس کرونا شاهد یکسری اعتراضات خیابانی مردم هم هست و نکته جالب حضور ورزشکاران و چهره‌های سرشناس در این اعتراضات است.
کد خبر: ۱۲۶۷۹۳۹

به گزارش جام جم آنلاین از ایرنا، پس از اینکه یک شهروند سیاه پوست آمریکایی در جریان دستگیری‌اش توسط ماموران پلیس کشته شد، مردم آمریکا به شدت اعتراض کردند و این اعتراضات تنها در فضای مجازی باقی نماند و در چند روز گذشته مردم با حضور در خیابان‌ها اعتراضات خود علیه نژادپرستی را نشان دادند.

در جریان این اعتراضات ستاره تیم بسکتبال بوستون نیز برای اینکه در کنار مردم شهر خودش باشد ۱۵ ساعت رانندگی کرد و به آتلانتا رسید.

جیلین برون بازیکن تیم بسکتبال بوستون از این شهر با خودرو شخصی‌اش به آتلانتا سفر کرد و در اعتراضات خیابانی علیه سیاست‌های نژادپرستانه کشورش شرکت کرد.

جورج فلوید در جریان دستگیری‌اش توسط چند مامور سفید پوست کشته شد. یکی از ماموران زانوی خود را بر گردن او گذاشته بود و به التماس‌هایش گوش نمی‌داد تا اینکه با پیکر بی جان این شهروند آمریکایی روبه‌رو شد. با اینکه تمامی این ماموران از کار اخراج شدند اما اعتراض مردم آمریکا ادامه دارد و حتی آنها مقابل کاخ سفید نیز دست به اعتراض زده‌اند. برخورد خشمگینانه ماموران با مردم اعتراض آنها را تشدید کرده است.

جیلین برون بازیکن ۲۳ ساله تیم بوستون است که در سال ۲۰۱۶ بازیکن سوم مراسم انتخاب لیگ NBA بود و توسط بوستون انتخاب شد.

بسیاری از ورزشکاران و هنرمندان آمریکا به این اتفاق واکنش نشان داده‌اند و در کنار مردم کشورشان بوده‌اند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها