اگر به ساخت وسایل دکوری و لوازم خانه با استفاده از دور ریختنی‌ها علاقه دارید، این مطلب را بخوانید. در این گزارش روش ساخت دو مدل سبد با کارتن مقوایی و کنف آموزش داده می‌شود.
کد خبر: ۱۲۶۷۷۲۳

به گزارش جام جم آنلاین از ایرنا، سبد نان نه به سفر غذای شما زیبایی می‌بخشد بلکه باعث تمیز ماندن نان می‌شود. شما می‌توانید با یک کارتن غیرقابل استفاده یک سبد نان زیبا و کارآمد بسازید.

ابتدا باید لبه‌های بالایی کارتن را ببرید تا چیزی به عنوان درپوش روی آن نماند. ارتفاع سبد باید تقریبا ۱۰ سانتی‌متر باشد پس اگر کارتن شما مرتفع‌تر است، اضافه آن را ببرید.

کارتن را برعکس کنید و کف آن را سرتا سر با چسب بچسبانید تا در پایینی آن کاملا با چسب پوشیده شود. حالا کنف را به دور تا دور کارتن بچسبانید تا دیواره کاملا پوشیده شود.

طول و عرض کارتن را اندازه بگیرید و لباسی برای داخل کارتن که نون در آن قرار می‌گیرد آماده کنید. می‌توانید ارتفاع لباس یا کاور داخل کارتن را چند سانتی‌متر بیشتر بگیرید تا بتوانید آن را به لبه بیرونی کارتن هم بدهید. با استفاده از روبان آن را تزددن کنید تا زیبا تر شود.

سبد رخت چرک داشته باشید

اگر دوست دارید در گوشه‌ای از اتاق خود، سبدی برای لباس‌های کثیف داشته باشید، چرا به جای خرید، آن را با کارتن‌های دورریختنی مانند کارتن وسایل برقی یا چیزی شبیه به این نسازیم.

ابتدا برای این کار لازم است لبه‌های بایی و پایینی کارتن که در آن محسوب می‌شود را ببرید و فقط بدنه را نگهدارید. یک برش عمودی بر کارتن بزنید تا پهن شود. حالا شروع به رول کردن کارتن به شکلی که یک فرش را می‌بندیم کنید.

بعد از این که کارتن حالت گرد به خود گرفت. دو لبه را به هم بچسبانید و کف آن را با یک تکه مقوا از باقی کارتن، بپوشانید. حالا از کنف‌ به هر سایزی که علاقه دارید برای پوشاندن دور تا دور آن استفاده کنید. لازم است کارتن را برعکس کنید و کنف را در مرکز دایره قرار دهید و حالا شروع به پیچاندن آن مانند چنبره زدن مار دور خود کنید.

از چسب حرارتی برای چسباندن کنف بر روی کارتن استفاده کنید. این کار را انقدر ادامه دهید تا دورتا دور کارتن با کنف پوشیده شود و به لبه کار برسید. یکی از زیر پیراهنی‌های مردانه که کهنه شده است را بردارید. از قسمت زیر حلقه ببرید تا یک مستطیل ایجاد شود.

لباس را داخل سبد قرار دهید طوری که دیواره داخلی سبد که کارتن آن مشخص است، پوشیده شود. حالا لبه لباس را دور تا دور لبه سبد آماده کرده بچسبانید و کف لباس را نیز با چند کوک ریز به هم وصل کنید. می‌توانید از یک مقوای گرد که روی آن را با کنف پوشانده‌اید به عنوان در استفاده کنید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها