«غیزانیه» یکی از بخش های شهرستان اهواز است که با وجود داشتن منابع گسترده انرژی، با مشکل نبود آب بهداشتی روبروست. مردم این روستاها پس از بارها پیگیری قانونی مطالبات خود، چند روز قبل در یک تجمع غیرقانونی معترض شرایط خود شدند.
کد خبر: ۱۲۶۷۵۵۰

مجتبی یوسفی نماینده اهواز در مجلس یازدهم در گفتگو با خبرنگار جام جم آنلاین، مشکلات مردم غیزانیه را تنها منحصر به یک روستا ندانست و اعلام کرد: «800 روستا در استان خوزستان مشکل آب شرب بهداشتی و پایدار دارند. در بخش غیزانیه 83 روستا فاقد آب شرب بهداشتی هستند و با تانکر آب رسانی می شوند».
 
یوسفی یکی از دلایل اصلی کمبود آب این مناطق را پروژه ­های انتقال آب عنوان کرد و اظهار داشت: «حجم برداشت از سر شاخه رودخانه­ های خوزستان زیاد شده و این آب صرف کشاورزی استان­های مرکزی کشور می­شود. این در حالی است که مردم استان ما با وجود هفت سد مشکل آب آشامیدنی دارند».
 
نماینده اهواز اقدامات مجلس در این زمینه را اینگونه شرح داد: «ما از طریق وزارت نیرو پیگیری کردیم و با توجه به اینکه
هنوز مجلس به طور رسمی شروع به کار نکرده است، به معاون وزیر به صورت غیر رسمی تذکر دادیم. همچنین به همراهی جمعی از نمایندگان مشهد و تهران برای بازدید مناطق خواهیم رفت».
 
شهردار سابق منطقه 3 اهواز شرکت نفت را یکی از مسئولین این مشکلات خواند و بیان کرد: «در قانون داریم که شرکت نفت باید حق آلایندگی را صرف رشد و بادانی آن منطقه کند. این غیر از مسئولیت اجتماعی است که انجام نمیشود».
 
وی با تاکید بر ناکارامدی مدیران استان و شرکت آب و فاضلاب اظهار داشت: «در زمینه تخصیص اعتبارات باید کار ویژه ای انجام پذیرد. البته تا زمانی که در مدیریت تغییر نداشته باشیم مشکلات حل نمی­ شوند».
 
نماینده اهواز در رابطه با احتمال استیضاح وزیر نیرو افزود: «در حال حاضر برنامه ای برای سوال و استیضاح نداریم و باتوجه به اینکه تمام تذکرات داده شده، ما آماده هر گونه همکاری با وزارتخانه هستیم و امیدوارم در این موضوع ورود مناسبی داشته باشند».
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها