معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی پایتخت از دستگیری دو کلاهبردار که با وعده خرید ارز ارزان قیمت از مشتریان بانک ۲۵۰ میلیارد ریال کلاهبرداری کرده بود خبر داد.
کد خبر: ۱۲۶۷۰۳۸

به گزارش گروه حوادث جام جم آنلاین از ایسنا، سرهنگ کارآگاه جهانگیر تقی‌پور در این باره اظهار کرد: پانزدهم بهمن ماه گذشته فردی با مراجعه به اداره چهاردهم پلیس آگاهی اظهار کرد که چندی پیش با مراجعه به یکی از شعب بانک در تهران با فرد آشنا شده که مدعی بوده یکی از دوستانش در امر بازرگانی تجربه دارد و آن‌ها را به یکدیگر معرفی کرده است. در ادامه شاکی با این ادعا که بازرگان می‌تواند ارز را با قیمت ارزان تهیه کند مبلغ ۷۰ میلیارد ریال در اختیار بازرگان جوان ۳۰ ساله به نام حمید قرار داده است.

وی ادامه داد: شاکی در ادامه توضیحاتش گفت که حمید مدعی بوده در کار صادرات و واردات فعالیت می‌کند و پس از کمی گفت‌وگو در خصوص خرید ارز، توافق کردند چند روز بعد همدیگر را در یکی از هتل های بزرگ تهران ملاقات کنند و شاکی ارزهای تهیه شده را دریافت کند.

معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی پایتخت درباره دیگر اظهارات شاکی گفت: شاکی در زمان تعیین شده به هتل مراجعه می‌کند اما حمید مدعی می‌شود به دلیل اینکه از سوی نهادهای امنیتی تحت نظر بوده امکان خرید ارز برایش فراهم نشده و در ادامه نه ارزی به او تحویل داده و نه هزینه‌ای که به او پرداخت کرده است.

وی با بیان اینکه شاکی در ادامه متوجه می‌شود که چند نفر از مشتریان بانک نیز به همین شیوه فریب خورده‌اند گفت: با تشکیل پرونده اولیه دستگیری هر دو متهم در دستور کار کارآگاهان اداره چهاردهم قرار گرفت و کارآگاهان با دستور قضائی با شناسایی مخفیگاه متهمان هر دو متهم را دستگیر کنند.

معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی تهران بزرگ گفت: متهمان که در ابتدا جرم خود را انکار می‌کردند و مدعی می‌شدند که شاکیان اختلاف حساب دارند، اما در ادامه حمید اعتراف کرد با همدستی دوستش مشتریان متمول بانک را شناسایی می کردند و از طریق ارتباط با این افراد همدستش او را به عنوان بازرگان به آن‌ها معرفی می کرده است تا با وعده خرید ارز از مشتریان بانک کلاهبرداری کنند. پس از آن نیز زمان تحویل مدعی می شده که به خاطر موارد امنیتی امکان خرید نبوده و آن‌ها را می‌ترسانده تا پیگیر بازپس گیری پول‌های خود نشوند.

معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری آگاهی افزود: تا کنون چهار تن از مالباختگان شناسایی و کارشناسان ارزش ریالی اموال کلاهبرداری شده را ۲۵۰ میلیارد ریال اعلام کرده‌اند.

به گفته وی، هر دو متهم با دستور بازپرس شعبه ۱۴دادسرای ناحیه ۱۲تهران روانه زندان شدند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها