عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام بر این باور است که نگرش دولت آینده نباید لیبرالیستی باشد .
کد خبر: ۱۲۶۶۹۸۰

حجت‌الاسلام غلامرضا مصباحی‌ مقدم نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با جام جم انلاین با اشاره به صحبت های رهبری مبنی بر اینکه دولت جوان حزب‌اللّهی‌ علاج مشکلات کشور است گفت: بیانات رهبر معظم انقلاب در مقام ارتباط با دانشجویان و پاسخ به مطالبات آنها در مورد تشکیل دولت آینده این انتظار را مطرح می کند که دولتی با رویکردی انقلابی تشکیل شود. منظور از حزب الهی این است که نگرش دولت آینده نباید لیبرالیستی باشد. بلکه باید نگرشی اسلامی و ایرانی باشد و فرهنگ ملی و اسلامی دنبال شود و با روحیه ای جهادی و انقلابی کشور را مدیریت کند و انتظار نداشته باشد که با ایجاد روابط حسنه با آمریکا و اروپا مشکلات حل شود.
 
وی تصریح کرد: طی چندین دهه گذشته به خوبی دیدیم که استکبار جهانی با سرکردگی آمریکا و وابستگان به اردوگاه غرب حاضر نیستند رفتاری مثبت و معقول و همدلانه با جمهوری اسلامی داشته باشند. بلکه بنا دارند نوعی مبارزه و مقابله و نیات شوم برای سرنگونی این انقلاب اجرا شود. بنابراین دل بستن به آنها و نیم نگاهی خوش باورانه و ملتمسانه به آنها بی معنا است. پس باید دولتی با روحیه جهادی و انقلابی بر سر کار بیاید.
این نماینده پیشین در ادامه افزود: تعبیر به جوان نشان داد که مراد آنها سن و سال پایین نیست بلکه افرادی پخته و در عین حال پر تحرک است. افرادی که با نشاط باشند و ایشان تعبیر به جوان داشتند. مثال خوبی زدند افرادی مثل شهید قاسم سلیمانی که 63 سال از عمر شریف ایشان گذشته بود ولی ایشان او را الگوی جوان مطلوب خود می داند. پس کسی باید مدیریت اجرای کشور در آینده را بر عهده بگیرد که چنین توانایی هایی داشته باشد.
 
حجت‌الاسلام مصباحی‌ مقدم گفت: انتظار می رود منتخب آینده شخصی پر انگیزه و پر تحرک باشد و حل مشکلات کشور را پیگیری کند. باید گفت هم علاقه و آگاهی از مسائل اقتصادی شرط است و باید بتواند معضلات اقتصادی کشور را که طی سالها انباشته شده است گره گشایی و حل کند.
 
وی با اشاره به کابینه دولت روحانی گفت: دولت جناب آقای روحانی مظهر کم تحرکی بود. دولتی که برخی از وزرای او مثل آقای نعمت زاده چند دور وزیر بوده اند و مجددا به کار گرفته شدند. درحالیکه اگر این آقایان هنری داشتند همان بیست سال قبل که مسئولیت داشتند هنر خود را به کار گرفته بودند. چرا بعد از بیست سال باید مجددا چنین افرادی به کار گرفته شوند. نباید مدیریت میدانی و مدیریت اجرایی به چنین افراد مسن و کم تحرکی واگذار بشود. این طیف باید وارد عرصه سیاست گذاری شود و یا در پشت جبهه فعالیت کند. نیروهای جوان و به روز راحتتر می توانند مشکلات مردم را شناسایی کنند.
 
حجت‌الاسلام مصباحی‌ مقدم با اشاره به صحبت های رهبری درباره، گسترش دایره انقلاب اظهار کرد: انقلاب اسلامی انقلابی نبود که نسبت به مردم با نگاهی تنگ نظرانه برخورد کند اکثریت مردم حامی این انقلاب بودند و جوانان امروز همان راه را ادامه داده اند این جوانان تحصیلکرده اند و مهارت هایی کسب کرده اند و ما نباید در مجموعه ای محدود به دنبال آدم هایی بگردیم تا کشور را اداره کنند. دامنه افراد لایق بسیار گسترده است.
 
وی در پایان گفت: تمام افرادی که مهارت های لازم را کسب کرده اند و مسلمانانی انقلابی هستند می توانند مدیریت های کشور را کسب کنند نباید در انتخاب مدیران در میان دایره تنگ و محدودی به دنبال افراد با سابقه باشیم که توانایی های خود را قبلا آزموده اند. از این رو فرمودند باید دایره انقلابی بودن را وسعت بیشتری داد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها