با وجود اینکه اکثر تیم‌ها و بازیکنان و در لیگ‌های آلمان و کره جنوبی موارد بهداشتی را در مورد ویروس کرونا رعایت کردند، صحنه‌هایی به ثبت رسیده که نشان می‌دهد این اتفاق برای همه رخ نداده است و برخی از افراد آگاهانه یا ناآگاهانه نکات بهداشتی را رعایت نکردند.
کد خبر: ۱۲۶۶۸۵۶

به گزارش جام جم آنلاین از ایرنا، رقابت‌های بوندسلیگای آلمان روز گذشته (شنبه) با انجام ۶ دیدار آغاز شد. چند روز قبل رقابت‌های کی‌لیگ کره جنوبی نیز شروع شده بود.

به جز این ۲ لیگ کشورهایی نظیر بلاروس، نیکاراگوئه، ترکمنستان، تاجیکستان، بروندی و ... هم مسابقات خود را در کوران کرونا انجام دادند.

با این وجود شروع مجدد لیگ آلمان به نوعی فتح بابی بود برای کشورهایی که هنوز تکلیف خود را به طور ۱۰۰ درصد برای پیگیری مسابقات خود مشخص نکرده‌اند.

به همین دلیل رقابت‌های فوتبال این کشور به شدت زیر ذره‌بین قرار داشت. همانطور که لیگ کره جنوبی نگاه‌های زیادی را به دنبال خود داشته است.

رعایت برخی مسائل بهداشتی با انجام دیدارهای دیروز و دیشب مورد توجه رسانه‌ها قرار گرفت. مثلا اینکه قبل از انجام بازی توپ‌ها یک به یک ضدعفونی شدند. مصاحبه‌ها با فاصله زیاد بین گزارشگر و مصاحبه‌شونده انجام شد.

بازیکنان و اعضای کادر فنی با رعایت فاصله اجتماعی و ماسک زده روی صندلی‌های خود نشسته بودند. تعداد عکاسان در کنار زمین کاهش پیدا کرده بود.

اکثر بازیکنان بعد از به ثمر رساندن گل یا اصلا با یکدیگر برخوردی نداشتند و یا با پا یا آرنج خود یکدیگر را لمس می‌کردند. تعداد تعویض ها به پنج افزایش پیدا کرده بود و ...

اما روی دیگر سکه هم وجود داشت. جایی که برخی از بازیکنان مسائل بهداشتی را خودآگاه و یا ناخودآگاه رعایت نمی‌کردند.

این اتفاق هم در بازی‌های دیروز لیگ آلمان و در دیدارهای امروز(یکشنبه) لیگ کره جنوبی رخ داد و نگرانی‌هایی را به وجود آورد. برخی از برخوردها مانند برخوردهای داخل محوطه جریمه در یارگیری بین بازیکنان ۲ تیم قابل پیش‌بینی و اجتناب‌ناپذیر بود اما برخی دیگر خیر.

به طور مثال بازیکنان هرتابرلین به هنگام خوشحالی همدیگر را در آغوش گرفتند. این اتفاق در لیگ کره و در بازی اولسان و سوون سامسونگ نیز به وقوع پیوست. با این حال در آلمان برخوردی با این قضیه صورت نگرفته و انگار قرار هم نیست چنین اتفاقی رخ بدهد.

طبیعتا با گذشت زمان اگر برخوردی صورت نگیرد؛ این برخوردها بیشتر خواهد شد و می‌تواند عواقبی را در پی داشته باشد.

گرچه گفته می‌شود احتمال اینکه بازیکنان با توجه به مسائلی که رعایت می‌شود دچار ویروس کرونا بشوند، حدود یک درصد است اما بازهم رعایت کردن نکات بهداشتی تا حد امکان، می‌تواند به سلامتی بازیکنان و دست‌اندرکاران بازی کمک بیشتری کند.

صحنه‌های خطرناک در فوتبال؛ وقتی کرونا فراموش می‌شود

صحنه‌های خطرناک در فوتبال؛ وقتی کرونا فراموش می‌شود

صحنه‌های خطرناک در فوتبال؛ وقتی کرونا فراموش می‌شود

صحنه‌های خطرناک در فوتبال؛ وقتی کرونا فراموش می‌شود

 

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها