یک کارشناس در گفتگو با جام جم آنلاین:

ایران و آمریکا احتمالا زندانیان را تبادل می کنند

یک تحلیلگر مسائل بین الملل درباره تبادل زندانی ها گفت: این مبادله به احتمال قوی صورت می گیرد. چند زندانی مبادله می شوند و روابط بین ایران و آمریکا در حد تنش هایی که وجود داشت باقی می ماند.
کد خبر: ۱۲۶۶۷۸۴

محسن جلیلوند در گفت و گو با جام جم آنلاین، با اشاره صحبت اخیر سخنگوی دولت درباره ایران بدون هیچ پیش شرطی حاضر به تبادل زندانیان است ولی آمریکا در این خصوص پاسخی نداده است گفت: افرادی که از ایران در زندان های آمریکا هستند به جرایمی نظیر فروش قطعات موشک و هواپیما متهم هستند. اگر ایران از این نیروهای خود حمایتی نداشته باشد بقیه هم اگر متوجه شوند که حمایتی وجود ندارد در کمک به کشور ورود نمی کنند. ایران به دنبال این قضیه است.این موضوع را نیز عنوان کنم که در بحث تبادل موضوع، شخصیت مطرح نیست و ماجرا به صورت بده بستان خواهد بود.
 
وی در ادامه تصریح کرد: برخی عقیده دارند این مسائل می تواند گشایشی در روابط بین ایران و آمریکا باشد ولی من اعتقاد چندانی به این مساله ندارم. درگیری ایران و آمریکا اختلافی استراتژیک است و با تبادل چند زندانی مشکلی حل نمی شود.
 
جلیلوند در پاسخ به این سوال آینده این مساله را چگونه می بینید؟ تصریح کرد: اتفاق خاصی نمی افتد این مبادله به احتمال قوی صورت می گیرد. چند زندانی مبادله می شوند و روابط بین ایران و آمریکا در حد تنش هایی که وجود داشت باقی می ماند. روابط با این اقدامات تغییری نمی کند و به نظر نمی اید این روابط بخواهد از تنش خارج شود .
 
این تحلیلگر مسائل بین الملل با بیان اینکه آمریکا بدون هیچ پیش شرطی این مبادله را انجام می دهد ادامه داد: امروز ترامپ تحت فشار است و کسی که امروز به عنوان مشاور امنیت ملی ترامپ بر سر کار است به عنوان مسئول امور زندانیان آمریکایی خارج از آمریکا در وزارت خانه بود و به همین دلیل به دنبال حل این مساله است. آقای ظریف اعلام کرده که در سال ۹۷ پیشنهاد داده است ولی کسی به پیشنهاد او گوش نکرد. آمریکایی ها عقیده دارند ایرانی ها در این مبادله چیزی بیش از آنچه باید طلب می کنند و آنها نیز قبول نکردند ولی امروز این مساله قابل حل است.
 
وی در پایان خاطرنشان کرد: آمریکا منتظر این است که ببیند ایران چه عکس العملی انجام می دهد چون ترامپ در فشار است هر زندانی آمریکایی در خارج از خاک این کشور فشاری است بر دولت آمریکا چون افکار عمومی دولت را ناگزیر می کند که به هر ترتیبی مساله را حل کند. از این رو تصور من بر این است ترامپ نیز زیر بار همین این فشار در صدد حل مساله است.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها