در فوتبال ایران دلالان یکی از اجزای ناپذیر به شمار می روند. اگر بخواهیم مبدا حضور دلالان در فوتبال ایران را تعیین کنیم به مقطع زمانی خاصی نمی رسیم اما باید گفت که این دلالان از اواخر دهه 70 جنب و جوش بیشتری پیدا کردند.
کد خبر: ۱۲۶۶۳۱۷

به گزارش جام جم آنلاین ، نیمی از مشکلات فوتبال ایران زیر سر دلال هاست، دلال هایی که بازیکنان بی کیفیت و به درد نخور ولی گران قیمت به فوتبال ایران می آوردند و بعدا باعث شکل گرفتن پرونده های قطور مالی علیه فوتبال ایران در فیفا می شوند. این دلالان آنقدر پر و بال پیدا کردند که حتی فعالیت های خود را به صورت علنی انجام می دادند.

اما در میان ده ها دلال بزرگ و کوچکی که در فوتبال ایران فعالیت می کنند س.الف از فعال ترین ها به شمار می رود. او از 10 سال پیش تاکنون به شغل شریف دلالی در فوتبال ایران اشتغال دارد و واسطه جوش دادن معاملات زیادی بوده است، معاملاتی که در اکثر آنها به کمتر از 20 درصد حق قرارداد راضی نشده است.

اکنون اخبار عجیبی در رابطه با این دلال به گوش می رسد. این مرد 38 ساله به واسطه سال ها کسب درآمد از راه دلالی فوتبال اکنون در قطر صاحب خانه شده است و زندگی بسیار لوکسی دارد. یکی از همکاران رسانه ای ثروت این فرد را «تکان دهنده» توصیف می کند. او که حداقل 8 مورد تخلف در فوتبال ایران مرتکب شده به لطف پول های بادآورده فوتبالی زندگی بسیار مرفه و لوکسی دارد. از شاهکارهای دلالی او این بود که سال گذشته یک فوتبالیست درجه چندم و از رده خارج شده خارجی را قالب یکی از تیم های لیگ برتری کرد.

ممنوعیت جذب بازیکن خارجی توسط تیم های داخلی می تواند دست دلالانی از این دست را کوتاه کند. البته شاید روزنه دیگری برای ورود پیدا کردند. بازیکنان خارجی نیستند، اما داخلی ها که هستند!

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها