سیامک نعمتی در گفت‌و‌گو با جام جم از اوضاع این روزهای خود و پرسپولیس می‌گوید

از لغو لیگ خوشحال نمی‌شویم

سیامک نعمتی مهاجم تیم فوتبال پرسپولیس، فصل پر فراز‌و‌نشیبی را سپری کرده اما معتقد است این لیگ با قهرمانی دوباره سرخ‌ها، شیرینی بیشتری برایش همراه خواهد داشت. در واقع او امیدوار است لیگ ادامه پیدا کند یا در صورت لغو بازی‌ها، پرسپولیس به عنوان قهرمان معرفی شود.
کد خبر: ۱۲۶۶۳۰۹

به نظر می‌رسد برای شروع دوباره لیگ آماده‌ای؟

بله تمرینات انفرادی را در این دو سه ماه پشت سر گذاشتم و از هر لحاظ، آمادگی دارم تا به بازی‌ها برگردم. البته من در این مورد تنها نیستم و تک‌تک بازیکنان پرسپولیس چنین حسی دارند.

با این حال برخی باشگاه‌ها اصلا حاضر نیستند به لیگ برگردند. چه نظری در این مورد داری؟

بالاخره همه ما باید قبول کنیم در شرایط خاصی گرفتار شده‌ایم. باید با این وضع کنار بیاییم. فوتبال ایران نسبت به سایر کشورهای جهان استثنا نیست و باید ببینیم در سایر لیگ‌ها چه اتفاقی رخ می‌دهد. تا جایی که می‌دانم، لیگ کره‌جنوبی آغاز شده و تمرین سایر باشگاه‌ها به خصوص در آلمان، اسپانیا، انگلیس و... هم یا شروع شده یا به زودی آغاز می‌شود. اینها نشان می‌دهد ما هم می‌توانیم امیدوار به بازگشت به لیگ باشیم.

اگر باشگاه‌های دیگر رضایت ندهند، فکر می‌کنی سازمان لیگ مجوز ادامه مسابقات را بدهد؟

البته در این مورد فقط مسوولان یعنی وزارت ورزش، وزارت بهداشت، ستاد مبارزه با کرونا، فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ باید نظر بدهند اما من معتقدم با توجه به این‌که شیب ابتلا به بیماری کرونا در ایران کم شده و مردم هم انصافا خیلی خوب مسائل بهداشتی و ایمنی را رعایت می‌کنند، فرصت خوبی برای ادامه رقابت‌ها به وجود آمده است. واقعا امیدوارم این اتفاق رخ بدهد. همه ما باید تابع قانون باشیم، نه این‌که به سازمان لیگ برای لغو بازی‌ها فشار بیاوریم.

اگر رای به لغو لیگ بدهند، راضی می‌شوی؟

به عنوان یک فوتبالیست حرفه‌ای و کسی که در تمام این مدت تمرینات انفرادی داشته، دوست دارم بازی‌ها ادامه پیدا کند ولی اگر قرار است لیگ ایران را لغو کنند، باید مثل فرانسه یا بلژیک و روسیه، تیم صدرنشین را به عنوان قهرمان معرفی کنند. ما هم صدرنشین هستیم و فاصله‌مان با سایر مدعیان واقعا زیاد است. تنها 9 هفته از رقابت‌ها باقی مانده و ما همین حالا 10 امتیاز از تیم دوم و سوم جلو هستیم. به همین علت، اگر تصمیم بر لغو بازی‌ها گرفته شود، باید شانس قهرمانی را به پرسپولیس بدهند. پرسپولیس سه فصل پشت سر هم قهرمان شده و کار بزرگی انجام داده است. به همین خاطر است که می‌گویم کاش به لیگ برگردیم و در زمین بازی، به چهارمین قهرمانی خودمان برسیم و خیلی از مسائل را ثابت کنیم.

می‌توان گفت در این مورد پرسپولیس بدشانس است؟

بله واقعا همین‌طور است. اگر فقط سه هفته دیگر بازی‌ها ادامه پیدا می‌کرد، ما می‌توانستیم قهرمانی‌مان را قطعی کنیم چون دیگر با مدعیان اصلی بازی نداریم و می‌توانیم امتیازات بیشتری به دست بیاوریم. از سوی دیگر، مدعیانی چون سپاهان، استقلال، فولاد، شهرخودرو و تراکتور باید با هم بازی کنند که قطعا امتیازات بین این تیم‌ها تقسیم می‌شود و شانس ما برای قهرمانی بیشتر. با این‌که بدشانسی آوردیم ولی انصاف این است که با توجه به شرایط فعلی، هر تصمیمی که گرفته شود، باید به سود پرسپولیس باشد و قهرمانی را به دست بیاوریم چون حق واقعی ماست.

اوضاع خودت چطور است؟

من از زمانی که به پرسپولیس آمدم، وضعیت بسیار خوبی داشتم و همه چیز بر وفق مراد بود. امیدوارم در سال 99 هم بتوانم مثل دو، سه سال گذشته به تیمم کمک کنم و باعث شادی هواداران باشم.

شنیدیم از لیگ ژاپن هم پیشنهادهایی به دستت رسیده. این موضوع حقیقت دارد؟

بله من هم از طریق مدیربرنامه‌هایم این موضوع را شنیدم. پیشنهاد خیلی خوب از یک تیم قدرتمند و باکیفیت بود اما از آنجا که فعلا با باشگاه پرسپولیس قرارداد دارم، به این پیشنهاد فکر نمی‌کنم. البته تکلیف‌مان هم مشخص نیست و نمی‌دانیم در صورت لغو لیگ، چه تصمیمی در مورد قراردادها گرفته می‌شود یا در صورت ادامه بازی‌ها، لیگ چه تاریخی به اتمام می‌رسد اما همان طور که گفتم، دلیلی نمی‌بینم از حالا به پیشنهادهای دیگر فکر کنم.

گفته می‌شد در هفته‌های پایانی قبل از تعطیلی لیگ مصدوم بودی. این خبر صحت داشت؟

نه اصلا این طور نبود و من کارم را دنبال می‌کردم. متاسفانه از این دست شایعات زیاد شنیده می‌شود. من در آن زمان کاملا قبراق بودم و حالا هم شرایط بسیار خوبی دارم. می‌توانم در صورت شروع تمرینات گروهی، با قدرت و انگیزه بالا به جمع بازیکنان برگردم.

علیرضا علی یاری - ورزش روزنامه جام جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها