نصر الشمری، سخنگوی جنبش نجبای عراق در گفت و گو با جام جم :

اخراج کامل آمریکا نزدیک است

تروریسم تکفیری به سرکردگی ایالات متحده آمریکا، فعالیت‌های دوباره خود را در عراق آغاز کرده است. حملات اخیر تروریست‌های داعش به سامرا، اطراف بغداد،دیالی و دیگر نقاط عراق، به وضوح نشان می دهد که کاخ سفید و متحدان منطقه ای آن، بار دیگر در صدد بازتعریف تروریسم تکفیری بر آمده و سعی دارند با دادن تنفس مصنوعی به داعش، آن را زنده نگاه دارند.
کد خبر: ۱۲۶۶۱۹۰
در مقابل، رزمندگان مقاومت اسلامی عراق، بدون توجه به هیاهوهای سیاسی و تبلیغاتی ، بار دیگر در مقابل داعش سینه سپر کرده و تحرکات این گروه تروریستی را ناکام گذاشته اند.
 
اخراج کامل آمریکا نزدیک است
جام‌جم با نصر الشمری، سخنگو و معاون دبیر کل جنبش نجبا در این باره گفت‌وگو کرده است.

با توجه به تحولاتی که پس از شهادت سردار سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس در منطقه و عراق رخ داده، وضعیت جبهه مقاومت اسلامی را چگونه ارزیابی می‌کنید؟خصوصا این‌که داعش اخیرا بار دیگر تحرکات خود را آغاز کرده است.

ما معتقدیم مطابق کلام خداوند، این شهدای والامقام زنده و مایه برکت جنبش مقاومت هستند .خون شهید حاج قاسم سلیمانی در کالبد مقاومت و فرزندان مقاومت جاری است. برکات این شهدا همچنان جاریست. این شهدا ناظر بر ما هستند و قدرت، عزم و اراده رزمندگان مقاومت را در مواجهه با دشمنان تقویت می کنند. مسیری که حاج قاسم سلیمانی و دیگر شهدای مقاومت ترسیم کرده اند، با عزم کامل پیش می رود. هر چند فقدان این دو شهید بزرگوار در این برهه زمانی احساس می شود، اما مقاومت اسلامی راه آنها را با صلابت و قدرت ادامه می‌دهد.

ایالات متحده آمریکا در مقابل مطالبه گسترده مردمی مبنی بر خروج کامل اشغالگران در این کشور مقاومت می کند و حتی بار دیگر از طریق داعش سعی دارد بحران امنیت را در منطقه و عراق  گسترش دهد. نظر شما در این خصوص چیست؟

دقیقا همین طور است. آنچه امروز در عراق و در قبال عقب‌نشینی بخشی از نیروهای آمریکایی می گذرد، مقدمه  شکست و خروج کامل ایالات متحده از عراق است. این مسأله مهم، محصول مقاومت عراق در برابر اشغالگران است. ما پیروزی بزرگ ، یعنی اخراج کامل آمریکا را نزدیک می دانیم و در این مسیر، هرگز دست از مقاومت بر نخواهیم داشت. ما تسلیم شعارها و وعده‌های آمریکا ( و مهره‌های آن ) نمی شویم. حتی هر اندازه هم که سخت و دشوار باشد، ما مقاومت در برابر حضور سرطانی ایالات متحده در کشورمان را متوقف نخواهیم کرد. در اینجا قاعده‌ای وجود دارد که ما نسبت به آن معتقد و پایبند هستیم؛ این‌که هزینه مقاومت در برابر آمریکا، هر اندازه نیز که زیاد باشد در مقابل هزینه تسلیم در برابر واشنگتن ناچیز است. این‌که امروز آمریکا در دو پایگاه خود در عراق متمرکز شده، محصول پیروزی‌های مقاومت است. ما این مسیر را با جدیت ادامه می دهیم و ذره ای از هدف خود کوتاه نخواهیم آمد.

اصرار ویژه دولت‌های جرج واکر بوش، اوباما و ترامپ مبنی بر حضور مستمر در عراق و تسلط بر این کشور را چگونه ارزیابی می کنید؟چرا واشنگتن اصرار دارد در عراق بماند؟

می توان چرایی اهداف آمریکا از حضور در عراق را در چند مورد خلاصه کرد؛ یکی از این موارد، حفاظت از رژیم اشغالگر و غاصب صهیونیستی است. آمریکا قصد دارد با ایجاد بحران‌های امنیتی و هرج و مرج در عراق و دیگر کشورهای منطقه، تمرکز آنها از رژیم صهیونیستی را از بین برده و کشورها را مشغول به اهداف دیگری کند. دومین هدف ایالات متحده از حضور مستمر در عراق و منطقه، تاراج نفت و گاز و منابع طبیعی آنهاست. موضوعی که مصادیق آن را در سال‌های اخیر مشاهده کرده ایم. نکته سوم، حمایت آمریکا از رژیم‌های دیکتاتوری و ضد مردمی (متحدان آمریکا در منطقه) است. بالاخره هدف دیگر که بسیار مهم است ، مقابله با محور مقاومت در منطقه به رهبری جمهوری اسلامی ایران است. در این میان یک هدف دیگر نیز باقی می‌ماند. هدف بزرگی که دشمنان مقاومت و آمریکا آن را رسما اعلام نمی‌کنند. این هدف، مقابله با استقرار حکومت عدل امام زمان (عج ا... تعالی فرجه الشریف) است. اما به اذن خداوند، این خواسته شوم دشمنان اسلام و مقاومت تحقق پیدا نخواهد کرد و در نهایت، آمریکا و مهره‌های آن در این مسیر شکست سختی خواهند خورد.

به کلید واژه ای به نام «محور مقاومت» یا «جبهه مقاومت» اشاره کردید. همبستگی و هم‌افزایی اعضای محور مقاومت با یکدیگر را در مواجهه با آمریکا در منطقه چگونه ارزیابی می‌کنید؟

نقش محور مقاومت و رهبر این محور و جبهه، یعنی جمهوری اسلامی ایران را نباید فقط محدود به منطقه کرد. مخاطب محور مقاومت، همه دنیاست. جمهوری اسلامی ایران با بیش از 40سال ایستادگی در برابر هجمه‌های مکرر دشمنان ، به محور مقاومت امید و باور داد. جمهوری اسلامی ایران و محور مقاومت، از عراق و سوریه گرفته تا یمن و فلسطین و لبنان پیروز شده و در آینده نیز پیروز خواهند شد. ما باور داریم که شکست نهایی آمریکا ومهره‌های آن در منطقه بسیار نزدیک است. ما پیروزی نهایی مقاومت را ان‌شاءا... با چشمان خود مشاهده خواهیم کرد.

جنبش نجبا در یک نگاه

جنبش نجبا، یکی از گروههای نظامی تشکیل دهنده حشد الشعبی عراق است. هسته مرکزی این جنبش از سال 2004 در بغداد شکل گرفت.
 
جنبش نجبا  تا کنون  نیز با همین نام در صحنه سیاسی عراق حضور دارد. شیخ اکرم الکعبی در حال حاضر دبیر کل این جنبش است.
اخراج کامل آمریکا نزدیک است
 
این گروه در عراق و سوریه فعالیت نظامی داشته و اخراج کامل ایالات متحده از منطقه را هدف اصلی خود می داند. اکنون تعداد نیروهای عضو جنبش نجبا،  ده‌ها هزار رزمنده تخمین زده می‌شود. در سال ۲۰۱۳ میلادی، شیخ اکرم الکعبی به‌طور رسمی تشکیل این جنبش را رسانه ای و اعلام کرد.

جنبش نجبا، نقش بسیار مهم و پررنگی را در مبارزه با داعش و تروریسم تکفیری ایفا کرده و در حال حاضر نیز خود را برای مواجهه با حرکات جدید مهره های تکفیری واشنگتن و ریاض آماده کرده است.آمریکا نام جنبش نجبا ، دبیر کل آن (شیخ اکرم الکعبی) و دیگر اعضای آن را در لیست سیاه خود قرار داده است. 

جنبش نجبا،  خود را عضوی از جریان‌های وابسته به مقاومت اسلامی در منطقه می‌داند و به اصول اسلامی و ارزش‌های آن باور داشته و معتقد به حاکمیت مطلق اسلام بوده و با هدف دفاع از تمامیت ارضی، صیانت از حرم‌های اهل‌بیت(علیهم السلام ) و حفاظت از حریم مردم مظلوم تشکیل شده‌است.

همان گونه که اشاره شد، دشمنان مقاومت نسبت به توانمندی ، صلابت، اعتقاد و قدرت جنبش نجبا اذعان دارند.

به عنوان مثال  مرکز صهیونیستی موسوم به «آگاهی‌های اطلاعاتی و ضد ترور» با انتشار گزارشی در ژانویه 2018 ، ضمن اشاره به رابطه عمیق مقاومت اسلامی نُجَبا با جمهوری اسلامی ایران و حزب‌ا... لبنان، این جنبش را یکی از مهم‌ترین و قدرتمندترین نیروهای نظامی شیعی در عراق توصیف کرده است. 

حرکت نجبا همچنان رابطه نزدیکی با گروه عصائب اهل الحق دارد و گاهی نیز هر دو گروه یادواره شهدای خود را به‌طور مشترک برگزار می‌کنند.

جنبش نجبا علاوه بر جنبه‌های نظامی، در مسائل فرهنگی و اجتماعی نیز فعالیت‌های گسترده ای داشته است.  تولید محصولات چند رسانه ای و نیز کمک رسانی اجتماعی به شهروندانی که نیاز به مساعدت دارند، از این قبیل فعالیت‌هاست.
 
گروه بین الملل روزنامه جام جم
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها