یک متخصص تغذیه در گفت و گو با جام جم آنلاین مطرح کرد؛

اهمیت خواص خرما برای روزه داران / خواص شگفت انگیز این میوه خوش طعم

یک متخصص تغذیه می گوید در ماه رمضان یکی از مواد جدا نشدنی از تغذیه روزه داران خرما باید باشد.
کد خبر: ۱۲۶۶۱۴۵

به گزارش جام جم آنلاین ، آزاده مظفری متخصص تغذیه در گفت و گو خبرنگار سلامت جام جم آنلاین پیرامون خواص خرما عنوان کرد: خرما یکی از مهم ترین مواد غذایی است که یک روزه دار باید از آن استفاده کند البته همین ابتدا باید تاکید کنم که حتی خوردن خرما هم حدی دارد و مصرف بیش از اندازه آن به خصوص برای بیماران دیابتی ضرر دارد.

این متخصص تغذیه در رابطه با خواص خرما گفت: خرما به ظاهر حجم کوچکی دارد ولی سرشار از مواد مغذی است. پتاسیم، فیبر، منگنز، ویتامین B-6 و منیزیم درون خرما وجود دارد و به بدن شما می رسد. پس می بینید که یک دانه خرما چه مواد مغذی پرفایده و خوبی وارد بدن شما می کند. فردی که در طول روز به دلیل داشتن روزه مواد غذایی را به بدن خود وارد نمی کند با دانه های خرما در هنگام افطار این مواد غذایی مهم را جبران می کند و به بدن خود می ریزد.

خواص دارویی خرما

مظفری افزود: میوه خرما حتی عملکرد دستگاه گوارشی را بهبود می بخشد و باعث می شود مشکلاتی نظیر یبوست هم بر طرف شود. توصیه می کنم روزه داران حداقل سه دانه میوه خرما را هنگام افطار میل کنند.

وی در ادامه گفت: در طب سنتی و غیرسنتی خرما به عنوان یکی از مواد غذایی توصیه شده جهت رفع بواسیر است و البته گفته می شود خطرسرطان روده را کم می کند که البته من از لحاظ علمی نمی توانم دراینباره صحبت کنم.

خواص خرما برای کاهش وزن

وی در پاسخ به این پرسش که خرما چقدر کاهش و یا اضافه وزن موثر است گفت: میوه خرما برای روزه دارانی که علاقه مند به رژیم لاغری هستند از این جهت مناسب است که می تواند به لاغری هم کمک کند چرا که ویتامین های مختلف، مواد معدنی و فیبر را به اندازه کافی وارد بدن شما می کنند و روزه دار بی نیاز از میل کردن بسیاری از غذاهای دیگر به منظور تامین این مواد غذایی در بدن خود می شود.

خواص خرما برای روزه داران

مظفری در ادامه صحبت هایش پیرامون خواص خرما بیان داشت: خرما کمبود قند بدن روزه دار را جبران می کند و قند طبیعی موجود در آن برای روزه داری که ساعت هاست چیزی نخورده بسیار مفید است. برخلاف شیرینی هایی مثل زولبیا و بامیه قند موجود در خرما سالم و طبیعی است و موجب اضافه وزن نمی شود.

این متخصص تغذیه یادآور شد: توصیه من این است که فرد روزه دار برای باز کردن روزه خود از نوشیدنی گرم ترجیحا آب جوش ولرم با خرما استفاده کند.

وی در پایان گفت: البته برای باز کردن روزه می توان از شیر گرم، سوپ و مخلوط شیر و عسل هم استفاده کرد و در کنار آن خرما هم میل نمود

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۱ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها