کنفدراسیون فوتبال آسیا بر خلاف یوفا (اتحادیه فوتبال اروپا) نسبت به برگزاری لیگ قهرمانان قاره حساسیت از خود نشان می دهد و اعتقاد دارد باید به هر شکل ممکن این فصل به سرانجام برسد.
کد خبر: ۱۲۶۶۱۲۸

به گزارش جام جم آنلاین ، بر اساس گزارش سایت استاد الدوحه این فصل از لیگ قهرمانان آسیا بر خلاف آنچه که قبلا در اخبار عنوان می شود قرار نیست به صورت تک بازی و یا فشرده باشد. رقابت ها به احتمال فراوان به صورت متمرکز هم نخواهد بود. بر اساس قراردادهای مالی که بین کنفدراسیون فوتبال آسیا و اسپانسرهای مختلف منعقد شده است این رقابت ها برگزار می شود و روال سابق را خواهد داشت به این ترتیب که به صورت رفت و برگشت برگزار می شود و کلیه دیدارها میزبان و مهمان خواهد داشت.

بوندسلیگای آلمان به زودی از سر گرفته می شود و لیگ برتر انگلیس و لالیگای اسپانیا نیز به زودی دوباره استارت می خورند. به وجود آمدن چنین شرایطی در فوتبال جهان باعث شده تا کنفدراسیون فوتبال آسیا نیز برای برگزاری ادامه لیگ قهرمانان راه هموارتری پیش روی خود ببیند.

پیش از این منابع مختلف آسیایی از تک بازی شدن رقابت ها خبر داده بودند و البته بحث برگزاری متمرکز رقابت ها نیز پررنگ شده بود. اما هیچ کدام از این فرضیات قرار نیست به واقعیت تبدیل شود چون کنفدراسیون فوتبال آسیا با وجود خطر بالقوه کرونا به دلیل مسائل مالی حاضر نیست هیچ مسابقه ای را از دست بدهد.

از دست دادن هر یک از دیدارها درآمد هنگفتی را از کنفدراسیون فوتبال آسیا سلب می کند. از سویی خسارت سنگینی هم به این نهاد وارد می کند.

یوفا نیز قصد دارد لیگ قهرمانان این فصل را محدود کند. هر چند اخباری درباره نیمه تمام ماندن آن شنیده می شود اما به نظر نمی رسد چنین اتفاقی بیفتد. لیگ قهرمانان اروپا قرار است به صورت تک بازی باشد، چیزی که کنفدراسیون فوتبال آسیا زیربار آن نمی رود و نخواهد رفت.

این کنفدراسیون حاضراست که رقابت های لیگ قهرمانان را با شرایط عجیبی برگزار کند ، شرایطی همانند رعایت فاصله اجتماعی بین بازیکنان.

با توجه به اینکه کنفدراسیون فوتبال آسیا تصمیم بی مهابایی در رابطه با برگزاری ادامه لیگ قهرمانان دارد موضوع حضور تماشاگران در ورزشگاه با تردید مواجه است. اگر صحبت از از سرگیری لیگ قهرمانان اروپا بود بی برو برگرد رقابت ها بدون تماشاگر برگزار می شد اما وقتی متولی لیگ قهرمانان نهادی به نام کنفدراسیون فوتبال آسیا و در راس آن شیخ سلمان قرار دارد شاید برگزاری دیدارها با تماشاگر دور از ذهن نباشد، هر چه باشد پای درآمدهای کلانی در میان است که سران بزرگ ترین نهاد فوتبال آسیا نمی خواهند از آن بگذرند.

یوفا و AFC (کنفدراسیون فوتبال آسیا) تفاوت های متعددی با خود دارند. اما اکنون عمده تفاوت آنها توجه به مسائل مالی است. با اینکه کسب درآمد یوفا از برگزاری لیگ قهرمانان اروپا چند برابر AFC بابت برگزاری لیگ قهرمانان آسیاست اما با این وجود باز هم آنها حساسیت بسیار بیشتری نسبت به برگزاری رقابت ها دارند. اینجاست که تفاوت‎های بنیادین و حرفه ای و البته فاصله طولانی فوتبال اروپا با آسیا دیده می شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها