رئیس‌ کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران نوشت: آنچه بدخواهان از تنش در بازار ارز، تلاطم در نظام بانکی و کمبود کالاهای اساسی دنبال می کردند، نه تنها حاصل نشده، بلکه وضعیت ایران امروزه و درحین عبور از بحران کرونا از بسیاری از کشورها مطمئن تر و آرام تر است.
کد خبر: ۱۲۶۶۰۴۱

به گزارش جام جم آنلاین، عبدالناصر همتی، رئیس کل بانک مرکزی در پست اینستاگرامی امروز خودنوشت:

تلاش های بانک مرکزی و کمک های دولت به همراه تلاش بانک ها در بهبود وضعیت ترازنامه های خود، شرایط پولی و ارزی کشور را در وضعیت مناسب تری نسبت به دوسال پیش قرار داده است.

- شرایط بازار سرمایه امکان خوبی براى بهبود شرایط تأمین مالى در کنار تأمین کسرى بودجه، از راه عرضه سهام بنگاهها و اموال مازاد و مهمتراز همه،انتشار هدفمند ومدیریت شدهٔ اوراق بدهی،که هر دو ضد تورمی هستند، فراهم کرده است.

- باید اذعان کرد که اقتصاد کشورمان روزهای سخت و در عین حال تعیین کننده ای را می گذراند. اطمینان دارم این شرایط سخت قابل مدیریت است.

- منکر برخی ناکارآمدی ها نیستم،ولی با این همه، نباید در برآورد موفقیت ارکان اقتصادی کشور در مقابله با فشارهای حداکثری، دچار اشتباه شویم.

- آنچه بدخواهان از تنش در بازار ارز، تلاطم در نظام بانکی و کمبود کالاهای اساسی دنبال می کردند، نه تنها حاصل نشده، بلکه وضعیت ایران امروزه و درحین عبور از بحران کرونا از بسیاری از کشورها مطمئن تر و آرام تر است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۵ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها