اپلیکیشن «استاپ کووید» با پشتیبانی توسط دولت فرانسه به منظور ردیابی مبتلایان به ویروس کرونا از روز دوشنبه ۱۱ ماه مه همزمان با رفع قرنطینه و محدودیت‌های عبور و مرور به صورت آزمایشی وارد مرحله اجرایی خواهد شد.
اپلیکیشن «استاپ کووید» با پشتیبانی توسط دولت فرانسه به منظور ردیابی مبتلایان به ویروس کرونا از روز دوشنبه ۱۱ ماه مه همزمان با رفع قرنطینه و محدودیت‌های عبور و مرور به صورت آزمایشی وارد مرحله اجرایی خواهد شد.
کد خبر: ۱۲۶۵۹۳۴

به گزارش جام جم آنلاین از ایرنا، سدریک اُ، وزیر امور دیجیتال فرانسه و عضو کابینه دولت امانوئل مکرون، این اپلیکیشن را به عنوان عنصر اصلی استراتژی دولت فرانسه برای جلوگیری از شیوع گسترده‌تر ویروس کرونا در کشور معرفی کرد، چرا که مقامات این کشور با چالش تست‌گیری گسترده دست و پنجه نرم می‌کنند.

اُ در مورد انتشار این اپلیکیشن آنلاین نوشت: هیچ چیز جادویی و عجیبی درباره این برنامه وجود ندارد، اما این کار یک دستاورد تکنولوژیک نیست. این برنامه تنها در صورتی مفید است که به یک سیستم بهداشتی جهانی متصل شود.

کشورهای مختلف برای ارزیابی‌کردن خطر آلوده شدن یک فرد توسط فردی بیمار و آلوده به بیماری کووید ۱۹، در حال تلاش برای توسعه اپلیکیشن‌های ردیابی مبتلایان هستند تا بتوانند افرادی که ممکن استت دیگران را مبتلا کنند، منزوی شده و مردم را در برابر خطر ایمن کنند.

فرانسه نیز مانند سایر کشورهای اروپایی، ارتباط با برد کوتاه و از طریق بلوتوث را به عنوان مکانیسم ارتباطی بین دستگاه‌های تلفن همراه انتخاب کرده است.

آن‌ها هم بر خلاف کشورهای آسیایی استفاده از اطلاعات مکانی تلفن همراه کاربران را رد کرده اند و ترجیح داده‌اند تا از طریق بلوتوث این اطلاعات جمع آوری شود.

اما در این میان بحث در مورد اینکه آیا باید اطلاعات بیماران در دستگاه‌های شخصی یا سرور مرکزی نگهداری شوند بالا گرفته است.

این امر به طور مستقیم به کاربران برای ردیابی کسانی که از کنار آنان رد شوند و به آنان هشدار داده شود بسیار مفید خواهد بود تا به افرادی که در معرض خطر هستند بتوانند از خود مراقبت کنند.

فرانسه تاکنون تصمیم گرفته است تا از رویکرد متمرکز و کاربر محور برای این برنامه استفاده کند که نیازمند تغییرات ویژه‌ای در تنظیمات گوشی‌های آیفون شرکت اپل است.

«اُ» در این باره می‌گوید: شرکت اپل، سازنده‌ تلفن‌های همراه هوشمند تاکنون از همکاری با ما خودداری کرده است، اگرچه مذاکرات کماکان با این شرکت آمریکایی ادامه دارد.

وزیر امور دیجیتال فرانسه گفت: سلامت مردم فرانسه برابر حکمرانی تکنولوژیک ... این نشانه‌ای از آزادی در کشور ماست که ما این روش را برای حفاظت از مردم‌مان انتخاب می‌کنیم نه یک کمپانی قدرتمند. هرچند ممکن است که خواسته آن‌ها خلاقانه و کارآمد باشد.

مهمترین شریک اروپایی فرانسه یعنی آلمان، هفته گذشته رویه‌ای را برای تغییر نوع فناوری تلفن‌های هوشمندی که برای این چنین برنامه‌ها می‌خواست از آن‌ها استفاده کند، تغییر داد. آن‌ها روش جدیدی را با پشتیبانی اپل و گوگل اتخاذ کردند که بسیاری از گشورهای اروپایی هم از آن حمایت کردند و به آن پیوستند.

استفاده آزمایشی این برنامه که به صورت دیجیتال بیماران مبتلا به کرونا را بدون افشای هویت آن‌ها رهگیری می‌کند از دوشنبه هفته آینده که برابر با ۱۱ ماه مه و کاهش محدودیت‌های اجتماعی در فرانسه است آغاز خواهد شد.

وزارت بهداشت دولت فرانسه تاکنون آمار مبتلایان این کشور را بیش از ۱۶۷ هزار نفر اعلام کرده است که در این میان حدود ۲۵ هزار نفر از آنان بر اثر ابتلا به کووید ۱۹ جان خود را از دست داده‌اند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها