در حالی که فوتبال ایران مهیای بازگشت بود روز گذشته ستاد ملی مبارزه با کرونا اعلام کرد که برگزاری ادامه لیگ فعلا مقدور نیست تا آب پاکی روی دست پرسپولیسی ها ریخته باشد. سرخ ها در آستانه چهارمین قهرمانی پیاپی خود قرار دارند.
کد خبر: ۱۲۶۵۸۰۴

به گزارش جام جم آنلاین ، پرسپولیس در هر حال قهرمان است، چه لیگ ادامه پیدا کند و چه نکند. اگر برگزار نشود که سرخ ها با هواداران میلیونی شان انتظار دارند سند قهرمانی این فصل هم به نام آنها بخورد. اگر این قهرمانی به آنها نرسد جنجال بسیار بزرگی در فوتبال ایران به پا می شود که از سوی پرسپولیسی هاست، جنجالی که تا سال ها ادامه خواهد داشت. به هر حال با توجه به این موضوع که پاری سن ژرمن هم در فرانسه با نیمه تمام ماندن لیگ قهرمان اعلام شده انتظار می رود پرسپولیس هم با توجه به اختلاف 10 امتیاز نسبت به تیم دوم جدول به چهارمین قهرمانی پیاپی برسد.

اما اگر لیگ شروع شود چه؟ پاسخ به این سوال چندان تفسیر و توضیح نمی خواهد چون پرسپولیس 10 امتیاز در صدر جلو است. برای مشخص شدن این وضعیت به سراغ مسیر هر یک از مدعیان قهرمانی در صورت شروع لیگ می رویم.

پرسپولیس در هفته بیست و یکم میزبان قعرنشین لیگ یعنی پیکان است و پیروزی در این دیدار چقدر محتمل به نظر می رسد. این تیم در هفته بیست و سوم به مصاف دیگر قعرنشین یعنی شاهین شهرداری بوشهر می رود. سرخ ها در هفته بیست و چهارم مقابل تیم متوسط ماشین سازی تبریز قرار می گیرند و در هفته بیست و پنجم نیز رودروی فولاد آماده قرار خواهد گرفت. دیدار با فولاد یکی از مهم ترین و سخت ترین دیدارهای پرسپولیس در هفته های آتی خواهد بود البته به شرط آنکه لیگ از سر گرفته شود. آزمون سخت بعدی پرسپولیس در هفته بیست و ششم است، یعنی جایی که این تیم باید مقابل نفت مسجدسلیمان قرار بگیرد. نساجی مازندران و ذوب آهن اصفهان نیز حریفان پرسپولیس در هفته های بیست و هفتم و بیست و هشتم است. پرسپولیس در دو هفته پایانی نیز به ترتیب مقابل گل گهر سیرجان و در نهایت سایپا قرار میگیرد.

نزدیک ترین رقیبان پرسپولیس برای قهرمانی تیم های سپاهان و تراکتور و البته استقلال هستند. سپاهان و تراکتور هم اکنون 37 امتیاز دارند، یعنی 10 امتیاز کمتر از شاگردان گل محمدی. تیم استقلال هم با یک بازی کمتر نسبت به سایر تیم ها 36 امتیازی است و در رده چهارم به سر می برد.

برای محاسبه قهرمانی باید حداکثر امتیاز را برای هر کدام از تیم ها در نظر گرفت.

اگر هر چهار تیم پرسپولیس، سپاهان، تراکتور و استقلال همه بازی های خود را تا پایان هفته بیست و هشتم ببرند (این مورد محاسبه نمی شود که این تیم ها ممکن است با هم بازی کنند) آنگاه در این هفته ترتیب جدول به این قرار خواهد بود: پرسپولیس 68 امتیاز، استقلال 61 امتیاز، سپاهان و تراکتور 58 امتیاز. دراین زمان دو هفته تا پایان لیگ باقی مانده است و پرسپولیس حتی اگر دو بازی باقی مانده خود را هم ببازند باز هم قهرمانی خود را مسجل کرده اند.

البته این احتمال همانطور که ذکر شد در شرایط کسب امتیاز حداکثری از سوی مدعیان است.

هرگونه لغزش و خطایی از سوی تیم های مختلف حتی خود پرسپولیس متصور است. شاید پرسپولیس خیلی زودتر از هفته بیست و هشتم به عنوان قهرمانی برسد که وقوع آن بسیار متحمل تر است. در واقع قهرمانی در هفته بیست و هشتم حداکثر زمانی است که می توان برای قهرمانی پرسپولیس در نظرگرفت.

فعلا که ستاد ملی مبارزه با کرونا مجوز برگزاری لیگ را نداده تا این حساب و کتاب ها فقط روی کاغذ باشد. شاید پرسپولیس برای قهرمانی در این فصل نیاز به این همه حساب و کتاب  نداشته باشد و با تعطیل شدن لیگ قهرمان اعلام شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها