رییس پلیس مترو از دستگیری 2 کلاهبردار حرفه ای که به شیوه خاص و در نقش دست فروش از مسافران مترو کلاهبرداری می کردند، خبر داد.
کد خبر: ۱۲۶۵۶۶۴

به گزارش جام جم آنلاین از پایگاه پلیس، سرهنگ سعید عطاالهی با اعلام این خبر گفت: چندی قبل مردی با مراجعه به پلیس مترو اظهار داشت که از سوی یک دست فروش هدف کلاهبرداری قرار گرفته و به بهانه فروش یک کالای 10 هزار تومانی اقدام به برداشت 210 هزار تومانی از حساب وی کرده است.

وی افزود: ماموران با تحقیقات پلیسی اطلاع پیدا کردند که کلاهبرداران با شیوه ای خاص و در نقش یک دست فروش اقدام به کلاهبرداری می کند.

این مقام پلیسی ادامه داد: در تحقیقات مشخص شد مرد دست فروش زمانیکه خریدار کارت بانکی اش را در اختیار وی قرار می دهد، دست فروش بعد از کشیدن کارت بانکی به دستگاهش ادعا می کند که سیستم قطع است و در ادامه از یک دست فروش دیگر که در نزدیکی اش حضور دارد می خواهد که از دستگاه او استفاده کند که بعد از کشیدن کارت روی دستگاه پوز همدستش عنوان می کند که دستگاه پوز خودم متصل شد و کارت را روی دستگاه خودش می کشد و بعد از وارد کردن مبلغ رمز کارت را از خریدار می پرسد که خریدار نیز با صدای بلند رمز دوم را اعلام می کند و مرد دست فروش رسید بانکی را در اختیار مشتری با همان مبلغ 10 هزار تومان را در اختیار مسافر مترو قرار داده و سپس از محل دور می شود.

رییس پلیس مترو تهران ادامه داد: مسافر مترو بعد از رفتن 2 مرد دستفروش و رسیدن به ایستگاه بعدی وقتی پیامک بانکی به دستش می رسد مشخص می شود که مبلغ 210 هزار تومان از حساب وی برداشت شده است.

سرهنگ عطاالهی گفت: در بررسی ها مشخص شد که در زمانیکه دستفروش اول ادعا می کند دستگاهش متصل شده همدستش مبلغ خود را وارد کرده و زمانیکه خریدار رمز کارتش را اعلام می کند در یک لحظه هر دو دست فروش رمز را وارد کرده و یکی رسید جنس فروخته شده را تحویل می دهد و دیگری مبلغی را که خودشان می خواهند برداشت کنند وارد کرده و حساب را خالی می کنند.

وی ادامه داد: با افزایش این پرونده های کلاهبرداری تحقیقات به صورت ویژه آغاز شد و در بررسی تصاویر دوربین مداربسته چهره یکی از سارقان سابقه دار که در گذشته نیز دست به کلاهبرداری زده بود به دست آمد و مسیر دیگری نیز ماموران از رسید پول دستگاه پوز دست فروش موفق به شناسایی شماره سریال دستگاه شده و از این طریق صاحب آن را شناسایی کردند.

رییس پلیس مترو تهران افزود: صاحب دستگاه پوز در عملیات پلیسی دستگیر شد که ادعا کرد دستگاه را به فرد دیگری اجاره داده است که در ادامه همدست وی دستگیر شد و متهمان که در نقش دست فروش در مترو تهران اقدام به کلاهبرداری کرده بودند به برداشت غیرمجاز 50 میلیون ریالی از 10 مسافر مترو اعتراف کردند.

سرهنگ عطاالهی با بیان اینکه کلاهبرداران پس از دستگیری به دستور مقام قضایی روانه زندان شدند به مردم توصیه کرد: از زمان خرید و استفاده از دستگاه پوز خودتان کارت را کشیده و رمز کارت را وارد نمایید و به این نکته نیز توجه داشته باشید که اقلامی که در مترو فروخته می شود کیفیت کمتری دارند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها