سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی تهران ضمن هشدار درباره نگهداری از ضدعفونی کننده های حاوی الکل در خودرو گفت: تاکید ما به این است که شهروندان مواد ضدعفونی کننده را داخل خودرو رها نکنند.
کد خبر: ۱۲۶۵۶۶۱

به گزارش جام جم آنلاین، سید جلال ملکی در گفتگو با ایسنا درباره خطر نگهداری الکل و محلول‌های ضد عفونی در خودروها اظهار کرد: پس از شیوع ویروس کووید ۱۹ موادضدعفونی کننده حاوی الکل یکی از موادی است که شهروندان برای ضدعفونی کردن دست‌ها و سطوح از آن استفاده می‌کنند. به طوری که در بسیاری از خودروها ضدعفونی کننده‌های الکلی موجود است.

وی گفت: با گرم‌تر شدن هوا خطر نگهداری این مواد در خودروها نیز افزایش پیدا می‌کند. هر چند این مواد خودبه خود آتش نمی‌گیرد اما اگر تحت شرایط خاصی در معرض نور خورشید قرار بگیرند امکان آتش گرفتن آن‌ها وجود دارد. بر این اساس اسپری‌های ضدعفونی کننده، بطری‌ها و ظروف حاوی الکل که در خودرو نگهداری می‌شوند، ممکن است منفجر یا دچار آتش‌ سوزی شوند.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی تهران با بیان اینکه الکل قدرت انفجار زیادی ندارد اما در شرایط خاص باعث آتش‌سوزی می‌شود،اظهارکرد: اگر الکل در فضای بسته‌ای مثل خودرو زیر تابش مستقیم نور آفتاب قرار گیرد، سرعت تبخیرش افزایش پیدا می‌کند و ترکیب قابل اشتعالی را ایجاد می‌کند. در این شرایط اگر از منبعی حرارتی مثل فندک و کبریت استفاده شود بخار الکل موجب وقوع حریق می‌شود.

وی افزود: در شرایطی که مواد ضدعفونی کننده حاوی الکل داخل خودرو در معرض نور مستقیم خورشید قرار بگیرند، شیشه‌ها مثل ذره‌بین عمل می‌کنند و حرارت را چندین برابر افزایش می‌دهند. پس خطر این دسته از آتش سوزی‌ها وجود دارد.

ملکی در پایان گفت: تاکید ما به این است که شهروندان مواد ضدعفونی کننده را داخل خودرو رها نکنند همچنین همانطور که پیش از این هشدار داده بودیم نباید این مواد در دسترس کودکان قرار داده شود همچنین زمانی که قصد دارند دست‌های خود و سطوح داخل خودرو را ضدعفونی کنند بهتر است پنجره‌ها باز باشد یا در صورت امکان این اقدام را خارج از فضای خودرو انجام دهند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها