کشورهای مختلف برای لیگ های فوتبال چه تصمیماتی گرفتند؟

آغوش باز کرونا برای یک مشت دلار و پوند و ریال

پس از پنجاه و چند روز بی فوتبالی حالا کم کم تحرکات برای از سرگیری تمرینات و متعاقب آن پیگیری مجدد لیگ های مختلف آغاز شده است.
کد خبر: ۱۲۶۵۶۳۵

به گزارش جام جم آنلاین ، نشانه های بازگشت فوتبال مشهود است. فدراسیون های کشورهای مختلف آسیایی، اروپایی و سایر نقاط جهان تصمیمات جدیدی را در رابطه با فوتبال گرفته اند. تصمیمات مختلفی که از سوی نهادهای مختلف فوتبالی و مسئولان رده بالای فدراسیون های م کشورها اتخاذ کرده اند محوریت مشترکی ندارد. در یک نقطه از جهان تصمیم بر آن است که لیگ از یک ماه دیگر آغاز شود، در نقطه ای دیگر فقط رای به بازگشت به تمرینات داده اند. برخی از کشورها هم کلا عطای بازگشت لیگ را به لقایشان سپرده اند و تصمیم مبنی بر نیمه تمام ماندن آن را به صورت رسمی اعلام کردند.

بر اساس آنچه که کارشناسان می گویند راه اندازی مجدد لیگ ها و اصلا برگزاری هر گونه مسابقه ای چه باتماشاگر و چه بی تماشاگر حداقل تا پاییز منطقی نیست. از سویی دیگر فیفا و یوفا بارها بیانیه های مختلفی را در رابطه با خودداری از تصمیم زودهنگام کشورها مبنی بر از سرگیری لیگ ها داده اند اما حجم زیادی از منافع اقتصادی و ضررهایی که در ورای آن موجود است به برخی کشورها چنین اجازه ای نمی دهد که بخواهند لیگ هایشان را برای این فصل کلا مختومه اعلام کنند.

اما تصمیم فدراسیون های مختلف فوتبال در سراسر جهان در قبال از سرگیری لیگ داخلی شان چیست؟

 

انگلیس

لیگ برتر انگلیس قطعا پیگیری می شود این در حالی است که بریتانیا یکی از کشورهایی است که بیشترین قربانی را برای کرونا داده و تعداد افراد مبتلا به آن در بسیار بالاست. لیورپول با دو برد دیگر قهرمان لیگ جزیره می شود. مسئولان اتحادیه فوتبال انگلیس هرگز به مختومه کردن لیگ فکر نمی کنند چرا که تا همین امروز هم خسارات سنگینی متحمل شده اند. لیگ این کشور حداکثر تا یک ماه دیگر پشت درهای بسته برگزار خواهد شد.

 

اسپانیا

هر آنچه در رابطه با لیگ برتر انگلیس نوشتیم در رابطه با لالیگای اسپانیا هم صدق می کند. اسپانیایی ها هم مانند بریتانیایی ها با آمار فاجعه باری در زمینه ابتلا و البته مرگ و میر کرونایی روبرو هستند اما نمی خواهند از لیگ پرسودشان دست بکشند. تمرینات تیم های اسپانیایی به زودی آغاز و لیگ این کشور نیز مجددا از سر گرفته می شود هر چند تاریخ آغاز هنوز نامشخص است.

 

ایتالیا

منطقی است که هر چه زودتر سری آ ایتالیا با توجه به شرایط وحشتناک این کشور مختومه اعلام شود اما شگفت آنکه نه تنها چنین اتفاقی نیفتاده که حتی قرار است دوباره از سر گرفته شود! ایتالیا بعد از آمریکا بیشترین آمار قربانی ناشی از ویروس کرونا را داشته است.

تیم های ایتالیایی به زودی تمرینات خود را از سر می گیرند.

 

آلمان

بوندسلیگای آلمان نیز به زودی از سر گرفته می شود اما تاریخ آن مشخص نیست هر چند این اتفاق حداکثر تا ابتدای مرداد می افتد. مجوز تمرینات نیز به زودی صادر خواهد شد.

در آلمان اوضاع تا حدودی بهتر از فرانسه، ایتالیا، اسپانیا و انگلیس است.

 

فرانسه

لوشامپیونه با وجود متحمل شدن خسارت مالی عظیم و سنگین اقدام به مختومه کردن این فصل کرد. پاری سن ژرمن قهرمان این فصل اعلام شد. فرانسوی ها بر خلاف لیگ های دیگر اصراری به ادامه برگزاری لیگ کشور خود آن هم در این شرایط خطرناک نداشتند.

 

هلند

اردیویسه هلند مختومه اعلام شد. نخست وزیر این کشور برگزاری لیگ این کشور را به هیچ عنوان منطقی نمی داند. قهرمان این فصل مشخص نشد.

 

بلژیک

لیگ این کشور کوچک اروپایی نیز مختوم اعلام شد.

 

آرژانتین

با تصمیم مقامات بلند پایه این کشور آمریکای جنوبی لیگ فوتبال نیمه تمام اعلام شد.

 

برزیل

هنوز تصمیمی برای برزیلی ها گرفته نشده اما احتمال از سرگیری لیگ وجود دارد.

 

ترکیه

ترک ها هم تصمیم قطعی خود را نگرفتند اما احتمال از سرگیری لیگ این کشور از احتمال مختومه شدنش بیشتر است.

 

ایران

اکنون تمام تلاش ها برای برگزاری مجدد آن است و تاریخ آغاز مجدد آن از نیمه خرداد اعلام شده.

 

در انتظار واکنش فیفا

گویا فیفا در رابطه با از سرگیری لیگ های داخلی با توجه به شرایط پاندمیک کرونا حساسیت زیادی دارد و در اینباره گمان می رود که جرایمی برای فدراسیون های متخلف در نظر گرفته شود که با توجه به شرایط فعلی انتظار می رود یکی از آنها فدراسیون فوتبال و البته پنج ستاره ایران باشد!

هیلدا حسینی خواه / جام جم آنلاین 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها