متخصص بیماری‌های عفونی گفت: عوارض کرونا عمدتاً به هر نقطه‌ای از بدن ممکن است عارضه ایجاد کند اما ریه بیشترین نقطه‌ای است که می‌تواند فرد را درگیر کند.
کد خبر: ۱۲۶۵۵۸۸

به گزارش جام جم آنلاین از مهر، مسعود مردانی، با بیان اینکه همه افراد از کودک گرفته تا افراد پیر در مقابله با کووید ۱۹ آسیب پذیر هستند، افزود: هر شخصی که آنتی بادی کرونا نداشته باشد اگر در معرض کرونا قرار گیرد این ویروس به وی منتقل می‌شود.

وی ادامه داد: اما بچه‌های زیر ۱۰ سال اگر به کرونا هم مبتلا شوند با مرگ و میر و شدت علائم کمتری روبه رو می‌شوند.

استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تاکید کرد: در افراد بالای ۸۰ سال میزان مرگ و میر ۱۲ درصد است اما در افراد جوان میزان مرگ و میر ۲ درصد است به همین منظور در افراد مسن بیشتر شاهد مرگ و میر هستیم.

مردانی با بیان اینکه میزان مرگ و میر در کودکان از ۲ درصد هم کمتر است، تصریح کرد: احتمال مبتلا شدن کودکان به ویروس کووید ۱۹ وجود دارد اما احتمال مرگ و میر در این افراد بسیار پایین است.

متخصص بیماری‌های عفونی در پاسخ سوالی مبنی بر اینکه مبتلایان به کرونا تا چه زمانی ناقل محسوب می‌شوند، تاکید کرد: این افراد از زمان شروع علائم بیماری تا حداقل ۲ تا ۳ هفته ممکن است ویروس را از طریق دستگاه تنفس فوقانی تراوش کنند، این مدت دوره بیماری است اما بعد از ۲ هفته بیماری فرد شروع به پایین آمدن می‌کند و بعد ۳ هفته کامل از بین می‌رود.

وی با بیان اینکه داروی قطعی و خاصی برای از بین رفتن ویروس کووید ۱۹ وجود ندارد، گفت: در حال حاضر داروهای متعددی استفاده شده که به میزان درصد کوچکی در درمان مؤثر بوده اند.امیدوارم تحقیقات بشر در این زمینه بیشتر شود تا بتوانیم شاهد کشف داروی قطعی این ویروس برای جهان باشیم.

مردانی با اشاره به عوارض و علائم بیمار مبتلا به کرونا گفت: عوارض کرونا عمدتاً به هر نقطه‌ای از بدن ممکن است عارضه ایجاد کند اما ریه بیشترین نقطه‌ای است که می‌تواند فرد را درگیر کند.

متخصص بیماری‌های عفونی ادامه داد: افرادی که عارضه بیماری‌های مزمن انسدادی ریه، فیبروز ریه و یا سرطان ریه دارند ممکن است بعد از مبتلا شدن به کرونا عوارضی در ریه آنها اتفاق بیافتد به همین دلیل این افراد حتماً باید بعد از بهبودی سی تی اسکن بگیرند و زیر نظر پزشک متخصص باشند تا دچار عارضه کرونا در منزل نشوند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها