شایع‌ترین علائمی كه تا به امروز در بین مبتلایان كووید‌ - ‌۱۹ مشاهده شده عبارت است از: تب، سرفه و تنگی نفس.
شایع‌ترین علائمی كه تا به امروز در بین مبتلایان كووید‌ - ‌۱۹ مشاهده شده عبارت است از: تب، سرفه و تنگی نفس.
کد خبر: ۱۲۶۵۵۳۴

اما بد نیست درمورد علائم كمتر شایع هم بدانیم:

از ‌دست‌‌ دادن حس چشایی یا بویایی: مركز كنترل و پیشگیری از بیماری‌های آمریكا (CDC) از دست‌ دادن حس چشایی و بویایی را هم به سایر علائم كووید ‌۱۹ اضافه كرده است. دانشمندان دانشگاه كالیفرنیا در سن دیه‌گو با بررسی ۵۹ مبتلا به كووید ‌۱۹ دریافته‌اند كه بیش از دوسوم این افراد دارای علائمی مثل از دست‌ رفتن حس چشایی یا بویایی بوده‌اند. البته، حس بویایی یا چشایی ممكن است براثر مثلا آنفلوآنزا یا آلرژی‌های فصلی هم تغییر كند.

تهوع، استفراغ یا اسهال: علائم نام برده در فهرست علائم اعلامی این مركز نیستند، اما برخی تحقیقات اخیر از ارتباط احتمالی چنین علائمی با كووید ‌۱۹ خبر داده‌اند. محققان دانشگاه استنفورد با بررسی پرونده پزشكی ۱۱۶ نفر از مبتلایان به كووید ‌۱۹ دریافته‌اند كه تقریبا یك‌سوم این افراد دارای علائم گوارشی از قبیل بی‌اشتهایی، تهوع، استفراغ یا اسهال بوده‌اند.

راش، كهیر یا زخم‌ لكه‌های آبله‌مرغان‌مانند: متخصصان پوست در ایتالیا با بررسی ۸۸ نفر از مبتلایان به كووید‌ ‌۱۹ دریافتند كه حدود ۲۰ درصد این افراد دارای علائم پوستی بودند.

روان‌آشفتگی، احساس گیجی یا ضعف عضلانی : طبق گزارشی كه در نشریه علمی «جاما نورولوژی» منتشر‌ شده، محققان می‌گویند كه علائم نورولوژیكال هم در برخی مبتلایان به كووید - ‌۱۹ مشاهده شده است. علائم نورولوژیكال خفیف‌تر مانند از دست‌ دادن حس چشایی یا بویایی، سردرد، احساس گیجی یا ضعف عضلانی ممكن است در مراحل اولیه بیماری بروز كنند و علائم نورولوژیكال شدیدتر در مراحل بعدتر.
مشكلات قلبی‌ - عروقی: در برخی گزارش‌های اخیر احتمال داده شده است كه شاید كووید‌ - ‌۱۹ با افزایش احتمال ایجاد لخته‌های خونی غیرعادی در ارتباط باشد، زیرا گویا در برخی كشورها افرادی با علائم سكته و حمله قلبی در مراكز اورژانس، مبتلا به كووید‌۱۹ تشخیص داده شده‌اند.

منبع: Healthline

صدف دژآلود - سلامت / روزنامه جام جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها