نتایج پژوهش های جدید کرونایی نشان میدهد این ویروس مرموز و خطرناک تا دو سال دیگر در آمریکا می ماند.
کد خبر: ۱۲۶۵۴۹۰

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از دیلی میل، ایالت های مختلف آمریکا یکی پس از دیگری در حالی قرنطینه را می شکنند که این کشور بالاترین نرخ ابتلا و مرگ و میر را در سراسر جهان دارد.

هم اکنون برخی از فروشگاه ها و مراکز تجاری در بسیاری از ایالت های آمریکا مجاز به بازگشایی البته به شرط رعایت ظرفیت 25 درصد هستند.

البته محدودیت های شدید در رابطه با رستوران ها وجود دارد.

کارشناسان پاندمیک در آمریکا می گویند دو سال طول می کشد تا ویروس کرونا در این کشور فروکش کند. در واقع این مدت زمان لازم است تا ایالات متحده مجددا بایستد.

نقشه مرگ آوری در رابطه با ایالات متحده طراحی شده، نقشه ای که نشان میدهد در صورت ادامه روند فعلی در سراسر این کشور چند نفر دیگر و در کدام ایالات ها جان خود را از دست می دهند.

کارشناسان اکنون به شدت نگران هستند که شیوع ویروس کرونا در فصل پاییز به شدت مجددا اوج بگیرد، شدتی که از پاندمیک آن در مرحله نخست بسیار بدتر است.

کاخ سفید نیز پیش از این اعلام کرده بود که یک اوج دیگر از کرونا در آمریکا اجتناب ناپذیر است.

اکنون انتقادات نسبت به ترامپ بیشتر شده است، او متهم به این است که برای پیروزی در انتخابات نوامبر پیش رو به فکر نجات اقتصاد آن هم بدون در نظر گرفتن پیک مجدد کروناست.

پیش بینی می شود که دو سوم جمعیت آمریکا به این ویروس آلوده شوند.

یک تیم از مرکز تحقیقات و سیاست های بیماری های عفونی (CIDRAP) آمریکا گفت: احتمالاً طول این بیماری 18 تا 24 ماه خواهد بود ، زیرا ایمنی گله ای به تدریج در جمعیت انسان ایجاد می شود.

این کار زمان خواهد برد ، زیرا داده های محدود نظارت به سرور موجود تاکنون نشان می دهد که بخش نسبتاً کمی از جمعیت آلوده شده اند و احتمالاً میزان آلودگی در منطقه جغرافیایی متفاوت است.

دانشمندان با استناد به الگوی خود در این مثالهای گذشته ، سه سناریو بالقوه را در مورد چگونگی بروز این بیماری همه گیر پیش بینی می کنند.

در سناریوی اول ، این بیماری همه گیر در یک سری اوج و فرود ادامه خواهد یافت و به تدریج با گذشت زمان از بین می رود.

در سناریوی دوم شیوع فعلی در پاییز و زمستان سال جاری با قدرت بسیار بیشتری برمی گردد که شباهت زیادی به پاندمیک آنفولانزا در سال 1918 خواهد داشت.

سناریوی سوم و نهایی همان چیزی است که دانشمندان آن را "سوختگی آهسته" می نامند ، جایی که ویروس به تدریج بدون امواج مشخص از بین می رود.

دکتر فاوسی رده بالاترین اپیدمیولوژیک آمریکا نسبت به اقدامات آینده این کشور برای مبارزه با موج دیگری از ویروس هشدار داده است.

وی در سخنرانی این هفته در یك وبینار گفت: "وقتی وارد فصل بعدی می شویم ، در ذهن من امری اجتناب ناپذیر است كه با بازگشت ویروس روبرو شویم. البته شاید این ویروس حتی هرگز از بین نرود. وقتی این کار را انجام داد ، نحوه برخورد با آن سرنوشت ما را تعیین می کند.

 

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها