وزارت خارجه فرانسه در مورد رفع تحریم‌های تسلیحاتی ایران در ماه اکتبر گفت: فرانسه عمیقاً به توافق وین و قطعنامه شماره ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل متعهد است.
کد خبر: ۱۲۶۵۳۸۲

به گزارش جام جم آنلاین از وب سایت رسمی وزارت خارجه فرانسه، پاریس در پاسخ به مواضع آنان در مورد پایان تحریم فروش سلاح‌های متعارف به ایران در سال ۲۰۲۰، که در توافق هسته‌ای (برجام) درج شده است چیست؟ آیا فرانسه خواهان تمدید این تحریم است؟ عنوان کرد: فرانسه عمیقاً متعهد به توافق وین و قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل است. 

به گزارش وب سایت وزارت خارجه فرانسه، رفع تحریم تسلیحاتی سازمان ملل در ماه اکتبر (مهرماه) که با قطعنامه ۲۲۳۱ تعیین شده بود، می‌تواند پیامدهای اساسی برای امنیت و ثبات منطقه‌ای داشته باشد. 

در ادامه گزارش آمده است: تحریم اتحادیه اروپا مطابق با شرایط توافق نامه وین پس از سال ۲۰۲۰ و تا اکتبر ۲۰۲۳، به همراه تحریم سازمان ملل در مورد فناوری‌ها و تجهیزات بالستیک، همچنان ادامه خواهد داشت. 

فرانسه قصد دارد با شرکای E۳ در توافق وین و شورای امنیت از نزدیک در این زمینه همکاری کند. همچنان به طور کامل متعهد به ایجاد شرایط برای کم شدن تنش در منطقه است. 

مجید تخت روانچی نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد تکاپوی رژیم آمریکا برای تمدید محدودیت تسلیحاتی ایران را خلاف قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت دانست و گفت: این ادعا که هنوز در برجام حضور دارند یک طنز بی‌سابقه تاریخی و ناپذیرفتنی است. 

مجید تخت روانچی روز چهارشنبه در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا، درباره موضع ایران درباره تکاپوی رژیم آمریکا برای تمدید محدودیت‌های تسلیحاتی ایران که در ماه اکتبر پایان می‌یابد، این مطلب را مطرح کرد. 

وی افزود: آمریکا با خروج از برجام، هم قطعنامه ۲۲۳۱ و هم تعهداتی که توسط برجام قبول کرده بود را نقض کرد. این موارد، تعهدات بین‌المللی آمریکا است و ربطی به دولت این کشور ندارد که چه کسی بر سر کار باشد. همچنین برجام، از طریق قطعنامه ۲۲۳۱ بخشی از حقوق بین الملل شده است و به هیچ پذیرفتنی نیست که آمریکایی‌ها بگویند چون این توافق توسط دولت دیگری امضا شده و الان دولت دیگری بر سر کار است، می‌توانند از آن خارج شوند. 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها