دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان تهران گفت: از روز گذشته جمع‌آوری معتادین متجاهر آغاز شده است.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان تهران گفت: از روز گذشته جمع‌آوری معتادین متجاهر آغاز شده است.
کد خبر: ۱۲۶۵۳۴۷

به گزارش جام جم آنلاین، مصطفی هادی‌‌زاده،دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان تهران در گفتگو با فارس درباره جمع‌آوری معتادان متجاهر در استان تهران اظهار داشت:‌ از سوی وزارت بهداشت و کمیته درمان ستاد مقابله با کرونا، دستورالعمل نحوه جمع‌آوری و نگهداری معتادین متجاهر ابلاغ شده است و در این خصوص نیز یکسری الزامات پیش‌بینی شد و ابزار و محیط لازم را برای جمع‌آوری معتادین متجاهر فراهم کرده‌ایم.

وی ادامه داد:‌ استاندار تهران نیز تأکید بر جمع‌آوری و ساماندهی معتادین متجاهر داشتند که از روز گذشته این طرح انجام شد و تاکنون یکصد نفر از معتادین متجاهر در استان تهران در مرکز فشافویه تحت نظر سازمان زندان‌ها پذیرفته شده‌اند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان تهران گفت: روز گذشته 154 نفر از معتادین متجاهر جمع اوری شدند که این تعداد از نظر اعتیاد، غربالگری شدند و تست کرونا نیز از آنها انجام شده است.

هادی‌زاده بیان داشت: براساس پروتکل‌ های بهداشتی، این معتادین در سالن‌های یکصد نفره بعد از تست کرونا، نگهداری می‌شوند و 14 روز باید در این سالن‌ها که فاصله تخت‌ها نیز رعایت شده است، در قرنطینه بمانند.

وی بیان داشت: پس از طی چهارده روز نگهداری و قرنطینه، اگر تست اولیه آنها مبنی بر کرونا مثبت باشد، به مرکز که توسط سپاه راه‌اندازی شده است منتقل می‌شوند و در صورت وضعیت حاد، به یکی از بیمارستان‌های علوم پزشکی منتقل خواهند شد.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان تهران یادآور شد: نیروهای پلیس با لباس‌های مخصوص این معتادین را جمع‌آوری می‌کنند.

هادی‌زاده بیان داشت: ما باید مرحله به مرحله جلو برویم و نیاز به فضاهای اختصاصی و خاص در این زمینه داریم، چرا که 6 متر مربع فاصله هر تخت با تخت دیگراست.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان تهران گفت: ‌مابقی استان‌ها نیز 14 روز بعد از تهران براساس پروتکل‌های بهداشتی نسبت به جمع‌آوری معتادین متجاهر اقدام می‌کنند.

هادی‌زاده یادآور شد: در غربالگری معتادین متجاهر به تمامی نکات بهداشتی از جمله اینکه زخم باز و یا بیماری HIV نداشته باشند توجه می‌شود و افراد بالای 65 سال و زیر 18 سال نیز به مراکزی که از قبل در نظر گرفته شده، منتقل خواهند شد.

وی بیان داشت: هنوز هزینه نگهداری و درمان معتادان متجاهر مبتلا به کرونا و همینطور طرح جمع‌آوری آنها مشخص نشده است و این موضوع باید در ستاد ملی مقابله با کرونا بررسی و اعلام شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها