عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران:

قرمزی چشم از علایم کرونا است

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران از علایم جدید بیماری کرونا را قرمزی چشم عنوان کرد و گفت: ممکن است بیمار مبتلا به این ویروس فقط این علامت را از خود بروز دهد و هیچ نشانه دیگری از بیماری نداشته باشد.
عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران از علایم جدید بیماری کرونا را قرمزی چشم عنوان کرد و گفت: ممکن است بیمار مبتلا به این ویروس فقط این علامت را از خود بروز دهد و هیچ نشانه دیگری از بیماری نداشته باشد.
کد خبر: ۱۲۶۵۳۴۶

به گزارش جام جم آنلاین، دکتر میترا رنجبر، متخصص بیماری های عفونی و گرمسیری روز چهارشنبه در گفتگو با ایرنا اظهار داشت: در ابتدا تصور می‌شد که بیماری تنها تظاهرات تنفسی دارد، اما در حال حاضر علایم خارج ریوی هم جزو تظاهرات بیماری محسوب می شود و یکی از آنها قرمزی چشم است.

وی، اختلال حس بویایی و چشایی را یکی دیگر از علایم این بیماری اعلام کرد و گفت: قبلا تصور می‌شد فقط کودکان دارای این اختلالات هستند، اما در حال حاضر در بزرگسالان هم این علایم مشاهده می‌شود.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران یادآور شد: معمولا این حس ها پس از مداوای بیمار برمی گردد، البته زمان برگشت حس های بویایی و چشایی، در بیماران متفاوت است.

وی، سردردهای خیلی شدید را یکی دیگر از علایم بیماری کرونا عنوان کرد و گفت: ویروس کرونا التهاب یا ورم مغز هم ایجاد می کند و حتی مواردی از خونریزی مغزی در بیماران هم گزارش شده که این مورد بسیار کم است.

استاد دانشگاه علوم پزشکی ایران یادآور شد: این بیماری هم اعصاب مرکزی و هم محیطی بدن را درگیر می کند، ضعف اندام تحتانی بدن، اختلال در راه رفتن و اختلال در اعصاب محیطی می تواند از علایم بیماری کرونا باشد. همچنین گاهی اوقات این بیماری با درد قفسه سینه و عوارض قلبی بروز پیدا می کند.

رنجبر از تظاهرات دیگر این بیماری به درد شکم، اسهال و استفراغ نیز اشاره کرد و ادامه داد: این بیماری دارای تظاهرات پوستی است، اما معمولا این عوارض می‌تواند به دنبال مصرف داروهایی که در درمان بیماری به کار می‌رود نیز ایجاد شود.

وی بر رعایت اصول بهداشت فردی از جمله شست و شوی دست با آب و صابون تاکید کرد و گفت: در حال حاضر علاوه بر این مورد، بر استفاده از ماسک تاکید می شود و باید در محیط های شلوغ، از جمله مترو و اتوبوس از ماسک حتما استفاده شود.

این پزشک متخصص با بیان این که برخی افراد مبتلا، بدون علامت هستند و این افراد یکی از منابع مهم انتقال ویروس می‌باشند؛ استفاده‌ از ماسک را برای همه مردم ضروری دانست.

وی تاکید کرد: در کشورهایی که مردم آنها بیشتر از ماسک استفاده کردند، بیماری زودتر کنترل شده است.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران با بیان اینکه این ویروس می تواند از مدفوع فرد مبتلا دفع شود، گفت: این بیماری از این طریق هم می تواند منتقل شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها