دبیرکل کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران از دستور رئیس قوه قضائیه به بازرسی کل کشور برای بررسی ابعاد مزد ۹۹ خبر داد و گفت: مقرر شد طبق دستور رئیس قوه قضائیه بازرسی کل کشور در بازه زمانی مشخص مزد ۹۹ را با نمایندگان کارگران در شورای عالی کار بررسی کند.
کد خبر: ۱۲۶۵۳۰۰

به گزارش جام جم آنلاین از تسنیم، هادی ابوی، دبیرکل کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران ، در آستانه روز کارگر با اشاره به دیدار این انجمن با آیت الله رئیسی، رئیس قوه قضائیه  در آستانه روز کارگر گفت:نمایندگان کارگران در این دیدار با رئیس قوه قضائیه مشکلات مزد 99 را مطرح کردند. اینکه دستمزد 99 کارگران از هزینه های زندگی آنها بسیار کمتر است و مصوبه دستمزد مورد تأیید شورای عالی کار نیست بیان شد. 

 وی با اشاره به اینکه این انجمن شکایتی درباره مزد 99به دیوان عدالت اداری داشته است گفت: از وی درخواست کردیم با توجه به شکایتی که در دیوان داشته ایم و قرار است در زمان کوتاه رسیدگی شود نسبت به دستمزد 99 اقدام کنند. آقای رئیسی هم به دیوان بازرسی کل کشور دستور دادند ظرف مدت یک هفته تا 10روزجلسه ای با حضور نمایندگان شورای عالی کار تشکیل و نظرات نمایندگان کارگران اخذ شود و اقدامی در این زمینه صورت گیرد. 

دبیرکل کانون عالی انجمن های صنفی کارگران با اشاره به اینکه در حال حاضر معیشت مهمترین مطالبه کارگران است گفت:دولت باید کارگران را دریابد، معیشت کارگران به سختی افتاده است. مطالبات کارگران سال های زیادی است که عملیاتی نشده است.

ابوی با اشاره به مطالبات کارگران درآستانه روز کارگر گفت: امنیت شغلی، تقویت قدرت خرید، معیشت، دستمزد شایسته، احیای قراردادهای کار دائم و اجرای بهداشت کار در محیط های کاری از جمله مطالبات کارگران است که سال های زیادی است هنوز محقق نشده و هر ساله مسئولان در آستانه روز کارگر وعده های مختلفی به کارگران داده اند اما به آن عمل نکرده اند. امسال هم به دلیل شیوع ویروس کرونا هیچ مراسمی برای کارگران برگزار نمی شود. 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها