براساس دستورالعمل نحوه رسیدگی به تراکنش‌های بانکی سازمان امور مالیاتی، نحوه بررسی در آمد کتمان مشخص شده است.
کد خبر: ۱۲۶۵۲۸۳

به گزارش جام جم آنلاین از خبرگزاری فارس، براساس دستورالعمل نحوه رسیدگی به تراکنش‌های بانکی سازمان امور مالیاتی، نحوه بررسی در آمد کتمان شده مشخص شده است.

طبق بند ۱۷ این دستورالعمل سازمان مالیاتی در صورت درآمد کتمان شده ضریب مالیاتی بر مبنای ماده ۱۵۴ قانون مالیات‌های مصوب سال ۸۰ رسیدگی خواهد شد.

در این بند آمده است: برای عملکرد سال ۱۳۹۷ و قبل از آن در صورتی که با بررسی تراکنش های بانکی واصله با رعایت مفاد این بخشنامه، در آمد کتمان شده ای برای مؤدی متصور باشد، برای تعیین درآمد مشمول مالیات از ضرایب مالیاتی متناسب با فعالیت مؤدی و مرتبط به سال مالیاتی مربوط مندرج در دفترچه ضرایب مالیاتی موضوع ماده (۱۵۴) قانون مالیاتهای مستقیم مصوب ۱۳۸۰/۱۱/۲۷ آن استفاده شود. بدیهی است در صورتی که برای تعیین درآمد مشمول مذکور در دفترچه ضرایب سال عملکرد مربوط ضریبی تعیین نشده باشد، از طریق تبصره (۳) ماده (۱۵۴) قانون مذکور اقدام لازم صورت پذیرد. در اجرای مقررات این بند جریمه موضوع ماده ۱۹۲ قانون مالیات های مستقیم از درآمدهای کتمان شده حسب مقررات قابل مطالبه است.درآمد کتمان شده مالیاتی چگونه بررسی می‌شود + اینفوگراف

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها