مدیر هماهنگی ستاد ملی کرونا گفت: جامعه پزشکی و پرستاری در مبارزه و مقابله همه جانبه با کرونا سربلند بیرون آمد و برای نجات و سلامت مردم ۱۰۰ شهید تقدیم کرد.
کد خبر: ۱۲۶۵۲۲۶

به گزارش جام جم آنلاین از ایرنا، سردار نصرالله فتحیان روز سه شنبه در نشست خبری که به صورت ویدئو کنفرانس از وزارت بهداشت برگزار شد، افزود: ۶ نقطه قوت در کشور داریم که شامل داشتن رهبری خردمند و شجاع و جامع، داشتن مردمی هوشمند و قانون پذیر، داشتن نظام سلامت قدرتمند و یکپارچه در حوزه بهداشت، درمان، امداد و آموزش و پژوهش و بسیج قدرتمند، صدا و سیما و نیروهای مسلح که تمام قد برای آگاهی مردم و خدمات علمی و تحفیقاتی به مردم به میدان آمدند و خدمات بزرگی ارائه کردند.

فتحیان گفت: از روز اول همه دستگاههای که لازم بود برای مقابله با کرونا حمایت و پشتیبانی کنند به میدان آمدند، نیروهای مسلح قرارگاه امام رضا (ع) را تشکیل دادند و نقش بزرگی را ایفا کردند. سازمانهای مردم نهاد و نیروهای جهادی هر کدام نقش کم نظیری در مقابله با این بیماری ایفا کردند. این بیماری بسیار خطرناک است که هنوز ابعاد پنهان آن بیش از ابعاد آشکار آن است.

وی افزود: بیش از ۲۰هزار کادر پزشکی و بیش از ۱۰۰ هزار پرستار در کشور کار بزرگی در این بارزه کردند. جامعه پزشکی یک بار دیگر رو سفید شد و با تمام توان در خدمت مردم بودند. بیش از ۱۰۰ شهید تقدیم این مسیر کردند و برای نجات و سربلندی ایران و در مجموع بیش از ۱۵۰ هزار نیروی بهداشتی این کار بزرگ را در ۶۴ دانشگاه علوم پزشکی این خدمات را مدیریت کردند.

سردار فتحیان گفت: هنوز هیچ داروی قطعی برای این بیماری وجود ندارد. مراکز تحقیقاتی زیادی در دنیا برای تولید واکسن و داروی بیماری کووید-۱۹ مشغول کار هستند. در کشور ما هم این تلاش ها در حال انجام است. در این ۶۹ روزی که در کشور ما در حال مبارزه با این ویروس هستیم، همه کادر بهداشتی- درمانی و محققان در این بسیج و مبارزه در تلاش بودند و به وظیفه خود عمل کردند.

وی افزود: این بیماری ارکان جهان را از نظر سیاسی، امنیتی، روانشناختی و اقتصادی نشانه رفته است و مردم ایران در این مدت خوب عمل کردند و باید به همه مردم در کشور باید ادای احترام کنیم. البته عده ای از مردم هم بودند که نافرمانی کردند که تعدادشان کم بود، نقطه قوت ما نظام سلامت قدرتمندی است که طی ۴۰ سال گذشته پایه ریزی شده و به همین علت توانستمی برنامه غربالگری گسترده ای را برای بیش از ۷۰ میلیون نفر اجرا کردیم و بمیاران و مبتلایان را از جدا کردند و به همین فشار از بیمارستانها کم شد.

مدیر هماهنگی ستاد ملی کرونا گفت: بسیج نیز نسخه شفابخشی است که در این مبارزه تمام قد حاضر بود. مردم همزمان با کرونا با تحریم ها و تحدیدها مقابله می کنند و بسیج هم در این میدان مبارزه در خط مقدم است. صدا و سیما هم به وطیفه خود عمل کرد. البته در هر کاری ممکن است نقاط ضعفی هم داریم که باید اصلاح کنیم.

وی افزود: ستاد اجرایی فرمان امام(ره) در تامین ماسک و تجهیزات لازم و مشاره به مردم به میدان آمد که ابته مورد بی مهری هم قرار گرفتند که شایسته نبود. هلال احمر و خیرین هم خوش درخشیدند، حدود ۵۰۰ میلیارد تومان مردم خیر برای کمک به بیمارستانها برای خرید تجهیزات پزشکی و محافظتی و تجهیزات آی سی یو هزینه کردند. این روحیه ستودنی است که در این شرایط به سلامت مردم اولویت دادند. شهرداری، بهزیستی، بنیاد مستضعفان و همه سازمانهای دولتی و مردمی در این بحران به میدان آمدند.

سردار فتحیان گفت: بیش از ۲۷ هزار تخت نقاهتگاهی در بیش از ۳۰۰د مکان با امکانات و نیروی پرستار و نیروی داوطلب آماده است، بیش از سه هزار پرستار و دو هزار مددکار اجتماعی دواطلبانه در این مراکز آماده باش هستند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۱ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها