تحلیلگر مسائل امریکا درباره تهدید ترامپ عیله ایران براین باور است؛ ترامپ با چنین تهدیداتی خود را در افکار عمومی به عنوان فردی قاطع نشان می دهد که افکار عمومی دنیا را نسبت به موضوع ایران تحریک کند و از این فضا بهره برداری لازم را ببرد. ولی طبیعی است که این مسائل به تنش در منطقه دامن می زند. آمریکا با کرونا روبرو است و حتی ناوشکن های آمریکا درگیر شیوع کرونا می باشد. متاسفانه ترامپ دنبال هیاهو و جنجال های الکی ست.
کد خبر: ۱۲۶۵۰۸۹

حسن بهشتی پور تحلیلگر مسائل امریکا در گفتگو با جام جم آنلاین درباره تهدیدات ترامپ علیه ایران گفت: این مساله از چند جنبه قابل بررسی است. ترامپ این تهدید را در شرایطی مطرح می کند که 5 اردیبهشت سالگرد شکست مفتضحانه آمریکا در طبس بود. این تاریخ باید عبرتی برای آمریکایی ها باشد ولی ظاهرا اینطور نیست. با توجه به اینکه انتخابات آمریکا در آبان ماه آینده موضع مهمی برای رییس جمهور آمریکا است قطعا این اظهار نظرها نمی تواند در بعد بین الملل تاثیر گذار باشد و فقط می توانند مصرف داخلی داشته باشند.

وی در ادامه افزود: ترامپ با چنین تهدیداتی خود را در افکار عمومی به عنوان فردی قاطع نشان می دهد که افکار عمومی دنیا را نسبت به موضوع ایران تحریک کند و از این فضا بهره برداری لازم را ببرد. ولی طبیعی است که این مسائل به تنش در منطقه دامن می زند. آمریکا با کرونا روبرو است و حتی ناوشکن های آمریکا درگیر شیوع کرونا می باشد. متاسفانه ترامپ دنبال هیاهو و جنجال های الکی ست.

بهشتی پور تصریح کرد: به نظر من، دونالد ترامپ شخصیتی عادی ندارد همانطور که ماجراجویی او در مورد سردار سلیمانی در عراق رفتار سنجیده ای نبود و بعید نیست کاری صورت بدهد. خوشبختانه آمادگی نیروهای مسلح ما همیشه وجود دارد و با هر تهدیدی مقابله می شود و این تهدیدات باید جدی گرفته شود.

این تحلیلگر مسائل امریکا افزود: تهدیدات باید به خوبی تحلیل شوند تا دلیل انجام این تهدیدات روشن شود. آمریکا در 5 اردیبهشت سال 59 در طبس درس خوبی گرفت. به قول امام خمینی جنود الرحمان پاسخ آمریکا را دادند. ترامپ و دار و دسته او قبلا نیز پاسخ خود را از نیروهای مسلح ایران گرفته اند. به نظر می رسد این رفتار او صرفا مصرف انتخاباتی دارد تا نشان بدهد همچنان در بحث ایران هراسی به بهره برداری تبلیغاتی نیاز دارد.

بهشتی پور با اشاره به رفتارهای دولت های قبلی امریکا اظهار کرد: دولت های قبلی آمریکا نیز چنین رفتاری نداشتند و در چهل سال گذشته برخورد های مختلفی بین ایران و آمریکا پیش آمده است. ترامپ فکر می کند تحفه نطنز و استثنا است. او فردی خود شیفته است چنین افرادی تحلیلاتی اینچنینی دارند.

وی خاطرنشان کرد: از دوره ریگان برخوردهای مختلفی بین ایران و آمریکا بوجود آمد از جمله حمله به سکوهای نفتی نصر ایران و شلیک به هواپیمای مسافربری ایران و حمله به کشتی های جوشن و سبلان و برخورد های مختلفی که حتی در دوره اوباما نیز پیش آمد. در دوره ای تماس های مستقیمی بین ایران و آمریکا برقرار بود و از گسترش برخی از بحرانها جلوگیری می شد. ولی امروز تماس های مستقیم بسته شده است و حتی احتمال می رود این تحریکات به جنگ ناخواسته بینجامد.

بهشتی پور با اشاره به صحبت ترامپ درباره اینکه ناوهای ایرانی سلاح های محکم و قابل توجهی دارند، گفت: این بیان به دلیل توجیه است چون او تهدید کرده در نظام بین الملل رییس جمهور یک کشور نباید کشور دیگری را تهدید کند این تهدیدی مستقیم است و باید این مساله را توجیه کند. به همین دلیل به سلاح های ایران اشاره می کند. وگرنه ناوشکنی با 4 هزار نیروی مسلح مثل شهری روی آب می ماند. این ناوشکن در برابر چند قایق از نظر نظامی تفاوتی بسیار زیاد دارد. باید به این نکته توجه داشت که ترامپ تهدید کننده صلح و امنیت است به همین دلیل برای توجیه افکار عمومی قدرت ایران را بالا می برد و بر این نکته تاکید دارد. با اینکه قدرت نظامی ایران بالاست ولی ایران بارها اعلام کرده دفاع کننده است و حمله کننده نیست. ترامپ برای توجیه افکار عمومی در تهدید مستقیم به افکار عمومی از این توجیهات استفاده می کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۲۱ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها