پنج شهروند چینی برای چت‌های خصوصی شان در اینترنت در مورد فروش هوآوی به ایران دستگیر شدند.
کد خبر: ۱۲۶۵۰۲۱

به گزارش جام جم آنلاین از فارس، 5 شهروند چینی برای چت‌های خصوصی‌شان در اینترنت در مورد فروش هوآوی به ایران دستگیر شدند.

دو نفر از این دستگیر شدگان به نیویورک تایمز گفتند، به ترتیب 8 و 3 ماه زندانی بوده‌اند.

زمانی که یکی از کارمندان هوآوی در گروه «وی چت» گفته است می تواند ثابت کند این شرکت به جمهوری اسلامی ایران فناوری فروخته است، تمامی کارمندان پیشین هوآوی در گروه «وی چت» حضور داشتند.

بر اساس اسکرین شات گرفته شده از صفحه چت که توسط نیویورک تایمز دیده شده است، این گفتگو در مورد ایران در 11 دسامبر صورت گرفته است.

چند هفته پس از چت، ماموران امنیتی چین این 5 نفر را دستگیر کرده و در مورد دلیل علاقه شان به این مطلب و دلیل دنبال کردن رسانه‌های خارجی را سوال کردند.

این دستگیری حدود دو هفته پس از اینکه مدیر ارشد مالی و دخترش در کانادا به اتهام نقض تحریم‌های آمریکا علیه ایران دستگیر شدند، صورت گرفت.

دولت آمریکا هوآوی و مدیر ارشد مالی آن را متهم کرده است که به صورت غیرقانونی تجهیزات آمریکایی و فناوری به ایران ارسال و با فریب بانک‌های آمریکایی پول از این کشور خارج کرده‌اند.

به نوشته نیویورک تایمز، تمامی فروش‌های انجام شده به ایران از سوی هوآوی غیرقانونی نبوده است. «در اصل، تنها اجناس، فناوری یا خدمات با منشا آمریکایی با تحریم‌های آمریکا درگیر هستند. این شرکت اعلام کرده است که فروشش به ایران برای موارد تجاری غیرنظامی بوده و از تحریم‌ها تخطی نکرده است.»

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها