وبسایت چند زبانه واول در گزارشی به تمجید از جواد نکونام کاپیتان سابق تیم ملی فوتبال ایران پرداخت.
کد خبر: ۱۲۶۴۹۷۰

به گزارش جام جم آنلاین ، ورزش سه نوشت: جواد نکونام 7 فصل در اوساسونا و در لالیگا بازی کرده و با انجام 198 بازی برای این تیم رکورددار بازیکنان خارجی در تاریخ اوساسونا محسوب می‌شود؛ اتفاقی که باتوجه به ملیت او، یک موضوع خارق العاده است.

نکونام که رکورددار تعداد بازی ملی در ایران نیز هست، یکی از بهترین بازیکنان تاریخ فوتبال ایران محسوب می‌شود و بعد از جام جهانی 2006 آلمان و بنابر آنچه که واول نوشته، با رد پیشنهاد تیم های تاتنهام و المپیک لیون به اوساسونا رفته است. جالب این که این باشگاه بعد از استخدام جواد مبلغی در حدود 5 میلیون یورو به عنوان بند فسخ در قرارداد وی در نظر گرفته بود.

روزهای خوب نکونام با سیگاندا سرمربی نام آشنای اوساسونا رقم خورد. مربی ای که در همان اولین بازی فصل، در خط هافبک تیمش در دیدار مقابل بارسلون در نیوکمپ امتحان کرد تا او کمی بعدتر در دیدار با ویارئال اولین گل لالیگایی خود را جشن بگیرد. مهم ترین خاطره نکونام از بازی در اوساسونا به گل زیبایش در دیدار مقابل لیگ بوردوی فرانسه در لیگ اروپا برمی‌گردد که با یک ضربه سر تماشایی، آن را به ثمر رساند. اوساسونا در آن فصل پیش روی فوق العاده‌ای در لیگ اروپا داشت و بعد از حذف رنجرز و لورکوزن در نهایت به تیم متخصص قهرمانی لیگ اروپا یعنی سویا باخت و حذف شد.

یکی از خاطرات دیگر نکونام و در اوساسونا به مصدومیت رباط صلیبی اش برمی‌گردد که البته واکنش بازیکنان به این مصدومیت نشان از علاقه هم تیمی ها به وی داشت. جالب این که باشگاه اوساسونا با علم به ارزش این هافبک ایرانی در همان دوران مصدومیت، قراردادش را تا سال 2011 تمدید کرد. نکونام در دورانی که پیراهن اوساسونا را برتن می‌کرد، پیشنهاد تیم های اسپانیول و ویارئال را هم در جیب داشت و در شرایطی که کم کم به عنوان کاپیتان اوساسونا مطرح می‌شد، اسپانیا را ترک کرد تا در تیم استقلال به میدان برود؛ چیزی که مدت ها رویایش را داشت و سرانجام به آن جامه عمل پوشاند. اگرچه پشیمانی‌اش از این تصمیم با بازگشت مجدد او به اوساسونا و این بار در لیگ آدلانته توام شد.

نکونام بعد از بازنشستگی بلافاصله به تیم ملی رفت تا در کنار کارلوس کی‌روش، پی در مسیر جدید بگذارد که این دوره جدید فعلا به حضور او در فولاد خوزستان ختم شده است. گزارش واول با این جمله جالب تمام می‌شود که او طرفدار زیادی در اوساسونا دارد و شاید روزی هدایت این تیم لالیگایی را در دست بگیرد.

آگر این چنین بشود جواد نکونام اولین مربی لژیونر ایرانی خواهد بود که کارش را در فوتبال ایران آغاز کرده. رویایی که جواد یک بار آن را در دوره بازیگری به حقیقت رسانده و باید دید در دوره مربیگری هم می‌تواند آن را تبدیل به افتخاری بزرگ برای همه ایرانیان کند یا نه.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها