بعد از گذشت ۴۰ سال از شکست مفتضحانه نظامیان آمریکا در کویر طبس، همچنان خیانت‌های آمریکایی و همین طور فداکاری‌ها و مبارزات ضداستکباری انقلاب اسلامی ایران ادامه دارد.
کد خبر: ۱۲۶۴۷۹۹

به گزارش جام جم آنلاین از تسنیم، تقویم تاریخ انقلاب اسلامی ایران را که ورق می‌زنیم روز‌های پر فراز و نشیب بسیاری در آن به چشم می‌خورد، روز‌هایی که سرشار از حوادث تلخ و شیرین از رشادت‌ها، فداکاری‌ها، موفقیت‌ها، شکست‌ها و حتی خیانت و کم کاری‌هاست؛ با این وجود همین حوادث کاروان پرخروش انقلاب را استوار ساخته است تا به حرکت امیدبخش خود ادامه دهد.

یکی از این روز‌ها یا بهتر است بگوییم یکی از این حوادث شکست حمله نظامی آمریکا در صحرای طبس است و مثل همیشه این حادثه قهرمانی دارد که پرورش یافته مکتب اسلام، دانش آموخته خانواده‌ای مذهبی و استکبارستیز و فارغ‌التحصیل دانشگاهی به عظمت انقلاب اسلامی است.

قهرمان این روز و تنها شهید شکست حمله نظامی آمریکا سردار شهید محمد منتظر قائم، نخستین فرمانده سپاه الغدیر استان یزد است، شهید محمد منتظر قائم از همان دوران نوجوانی با پرورش تفکری عظیم در خود و انجام فعالیت‌های ضد استکبارانه‌اش در آن سال‌ها، نگاه همگان را به خود جلب کرد.

تمام رفتار و کردار شهید منتظر قائم برای خدا بود

صدیقه بیگم مدرس ثانوی، همسر شهید منتظر قائم، در گفتگو با تسنیم در یزد درمورد منش و ویژگی‌های این شهد بزرگوار اظهار داشت: شهید منتظر قائم به گونه‌ای زندگی کرد که تمام رفتار و کردارش برای رضای خدا بود.

وی گفت: در طول چند سال زندگی مشترک، مدام در حال جنگ با حزب کومله، دموکرات و ضد انقلاب بودند و هر سال تنها ۳ یا ۴ ماه در کنار ایشان بود.

مدرس ثانوی شهامت و شجاعت نخستین فرمانده سپاه پاسداران یزد را از ویژگی‌های ایشان برشمرد و بیان کرد: در جریان بمباران هواپیما‌های آمریکایی که به دستور بنی صدر، رئیس جمهور وقت انجام شد، شهید منتظر قائم با وجود احتمال این بمباران به داخل هلی‌کوپتر‌ها و هواپیما‌ها رفت و تعدادی اسناد و مدارک داخل هواپیما‌ها را به بیرون انتقال داد.

این فرمانده انقلابی مبارزات خود علیه استکبار و استعمار را در دوران تحصیل، سربازی و حتی هنگام کار ادامه می‌دهد تا جایی که با تشکیل گروهی مخفی، در سال ۱۳۵۰ مبارزات را در قالب تشکلی منسجم هدایت کرده و در سال ۱۳۵۸ به فرمان امام خمینی (ره) به عنوان نخستین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب استان یزد انتخاب و مسئول بنیان‌گذاری و تشکیل سپاه یزد می‌شود.

شهید منتظر قائم با گسترش سپاه، با قاطعیت با ضد انقلاب به مبارزه برخواسته و حتی تا جبهه‌های غرب کشور هم برای مبارزه با طاغوت رفت.

ایثار و میدان داری دو خصیصه بارز شهید منتظر قائم بود

سردار مهدی بندگان از همرزمان شهید محمد منتظر قائم هم هنر فرماندهی این شهید بزرگ را هوش، ذکاوت و تدابیری دانست که در حوزه‌های مسئولیتی خود مانند مسائل امنیتی شهرها، رسیدگی به محرومان، موضوعات دفاعی و شکل گیری سپاه انجام می‌دادند.

وی حساسیت نسبت به بیت‌المال و حقوق مردم را از دیگر شاخصه‌های شهید منتظر قائم نام برد و گفت: این شهید والا مقام هیچگاه از ماشین اداره استفاده نمی‌کرد و یا هنگام سرویس دهی غذا و خدمات تغذیه اگر شیفت‌کاری ایشان نبود غذا مصرف نمی‌کردند.

بندگان یکی از ویژگی‌های شهید منتظر قائم را که سبب شد مانند یک پرچم و بیرق در حوزه مسئولیتی خود شاخص شود، ایثار و میدان دار بودن برشمرد و تأکید کرد: در مقابله با جنگ نظامی آمریکا در طبس، با وجودی که حوزه مسئولیتی ایشان نبود و فاصله ۳۰۰ یا ۴۰۰ کیلومتری به محل حادثه داشتند، ولی جز اولین کسانی بودند که خودشان را به منطقه حادثه رساندند و به دلیل تسلط بر اطلاعات و تدبیری که اندیشیده بودند به جمع‌آوری مدارک و اسناد داخل هواپیما پرداختند که مورد حمله قرار گرفتند.

تنها شهید بزرگترین شکست آمریکایی‌ ها در طبس (+عکس)

فرمانده شهید محمد منتظر قائم دفاع از انقلاب و اسلام را که هدف و آرمانش بود تا صحرای طبس نیز ادامه داد و با حضور در کویر طبس در جریان شکست حمله نظامی آمریکا برای بررسی بیشتر و بهتر واقعه از نزدیک؛ به دستور رئیس جمهور وقت، بنی صدر، در خیانتی آشکار برای بمباران و از بین بردن اسناد مهم به جامانده از هواپیما‌ها و هلی کوپتر‌های آمریکایی به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

۵ اردیبهشت یادآور معجزه شکست ابرهه از ابابیل

بعد از گذشت ۴۰ سال از شکست مفتضحانه نظامیان آمریکا در کویر طبس، همچنان خیانت‌های آمریکایی به شکل‌های مختلف و همین طور فداکاری‌ها و مبارزات ضداستکباری انقلاب اسلامی ایران ادامه دارد.

در تاریخ ۵ اردیبهشت ۱۳۵۹ دانه‌های ریز شن، دسیسه بزرگ شیطان را فرو شکست تا بار دیگر همان معجزه حمله ابابیل به ابرهه در تاریخ اسلام تکرار شود و دنیای کفر بداند قدرتی بالاتر از قدرت خدا نیست و با شهادت نخستین فرمانده سپاه پاسداران یزد در کویر طبس، هرچند چهره واقعی ظلم و استکبار جهانی و همچنین توطئه و خیانت‌های داخلی بیش از پیش برملا شد؛ ولی بسیاری از راز‌های این حمله نظامی برای همیشه سربه مهر باقی ماند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۲ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها