وزیر راه و شهرسازی خبر داد؛

آغاز ساخت 230 هزار واحد طرح اقدام ملی مسکن

وزیر راه و شهرسازی گفت: 60 هزار واحد نیمه تمام مسکن مهر در حال ساخت وجود دارد که در ماه‌های آینده تکمیل خواهد شد.
کد خبر: ۱۲۶۴۶۹۸

به گزارش جام جم آنلاین از فارس، محمد اسلامی امروز در مراسم بهره‌برداری و آغاز عملیات اجرایی هم زمان پروژه‌های عمرانی شهر جدید پرند که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، اظهار داشت: با توجه به مشکلاتی که وجود داشته و دارد، چرخ حرکت برای اجرای پروژه‌های توسعه راه عمرانی و سرعت بخشیدن به تولید و عرضه مسکن همچنان با اراده قوی در حال انجام است.

وی ادامه داد: امروز و در آستانه ماه مبارک رمضان شاهد برنامه تحویل 3 هزار و 650 واحد مسکن مهر به مردمی بودیم که قبلا این واحدها را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ثبت نام کرده بودند و چند سال در انتظار تحویل خانه‌ها بودند.

اسلامی افزود: در کل برای کشور 2 میلیون و 200 هزار واحد مسکن مهر برنامه ریزی شد و کار از دولت‌های نهم و دهم آغاز شد که تا پایان دولت دهم 780 هزار واحد مسکن مهر تحویل مردم شد و در دولت‌های یازدهم و دوازدهم تا امروز 2 میلیون و 35 هزار واحد ساخته و اماده تحویل به مردم شده است.

وزیر راه و شهرسازی گفت: طبق همین گزارش 60 هزار واحد نیمه‌تمام مسکن مهر در حال ساخت داریم که در ماه‌های آینده تکمیل خواهد شد.

اسلامی اظهار داشت: در این دوره وزارت راه و شهرسازی در سال گذشته 200 هزار واحد تحویل مردم شده است و 125 هزار واحد آماده است که امیدواریم انشعابات آن با همکاری وزارتخانه‌های مرتبط انجام شود و مردم در این طرح مستقر شوند.

وی توضیح داد: 105 هزار واحد از 2 میلیون و 200 هزار واحد باقی می‌ماند که اینها اساسا دارای پرونده‌هایی است که مشکلات حقوقی و قضایی دارد و در شهرهای مختلف است و از کنترل و مسئولیت وزارت راه خارج است که باید صبر کرد، مراجع مربوطه تصمیم‌گیری کنند.

اسلامی افزود: همه تلاش ما این بود که نواقص مسکن مهر رفع شود، محوطه‌سازی، فضای سبز، فضای آموزشی، تجاری، فرهنگی، ورزشی و خدمات اداری و انتظامی و بهداشت و درمان همه امروز بسته کاملی است که از این پروژه‌ها فراهم شده است تا مردمی که مستقر می‌شوند، امکانات لازم برای پشتیبانی زندگی داشته باشند.

وزیر راه و شهرسازی افزود: در شهر جدید پرند باید توجه کرد که پروژه‌های نیمه تمامی که بیش از 80 درصد رشد دارد، سریع‌تر آماده شود و تا پایان شهریور تحویل مردم شود و پروژه مسکن مهر پرند بدین ترتیب بسته شود.

وی گفت: اقدام خوبی که انجام شد در طرح اقدام ملی 400 هزار واحد مسکونی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ هدف‌گذاری کردیم که 200 هزار واحد در شهرهای جدید است و 200 هزار واحد در سایر شهرها و بافت‌ های فرسوده است، با توجه به ثبت نام از مردم در دو مرحله 113 هزار نفر واجد شرایط تعیین شدند که به علت شیوع کرونا تشکیل پرونده آنها با توقف مواجه شد که با تمهیدات جدید معاونت مسکن این تشکیل پرونده به صورت غیر حضوری انجام می‌شود تا این پروژه‌ها به انعقاد قرارداد، بینجامد و طبق زمان بندی بهره برداری شود.

اسلامی افزود: در پروژه طرح اقدام ملی مسکن که 400 هزار واحد تعهد ما است امروز بیش از 230 هزار واحد آغاز شده است.

وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: در باره توسعه مسکن ما اراده کردیم امسال با توجه به شیوع کرونا و تحرک بخشیدن به فعالیت‌ها و برون رفت از رکود ناخواسته اعلام کردیم مردم و بخش خصوصی هر جا که زمین یا پروژه نیمه‌تمام مسکونی دارند، ما اینها را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ با طرح اقدام ملی مسکن فعال می‌کنیم و کسانی که ساخته‌اند می‌توانند در این مسیر قرار گیرند و از وزارت راه و شهرسازی زمین مابه‌ازاء دریافت کنند و مجددا شروع به ساخت کنند به نحوی که منابع در اختیار به صورت مولد هم چنان استفاده شود و نهضت خانه سازی در کشور فعال شود.

اسلامی ادامه داد: ما همین جا دعوت می‌کنیم هر کسی پروژه نیمه تمام دارد، به دعوت ما نگاه مثبت داشته باشد و فرصت کسب و کار جدید برای خود فراهم کند.

وی اضافه کرد: هم چنین در هفته معلم پروژه‌های مربوط به فرهنگیان رسما آغاز می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی گفت: امیدواریم بتوانیم برای کادر درمانی پرافتخار کشور که این روزها برای نجات جان مردم جانفشانی می‌کنند، نیز در حوزه اقدام ملی مسکن برای آن دسته از فاقد مسکن‌ها کاری انجام دهیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها