از سوی سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان؛

قیمت الکل اتانول ۹۶ درصد اعلام شد

سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان اعلام کرد که با توجه به مصوبات ستاد مقابله با کرونا، حداکثر نرخ مصوب فروش الکل اتانول ۹۶ درصد به واحدهای منتخب تولیدکننده محصولات ضدعفونی‌کننده به میزان هر لیتر معادل ۱۷ هزار تومان تعیین شد.
کد خبر: ۱۲۶۴۶۷۶

به گزارش جام جم آنلاین از ایسنا، طبق اعلام سازمان حمایت متناسب با نرخ مصوب اتانول، آخرین نرخ انواع ژل و محصولات ضدعفونی کننده با پایه الکل حداقل ۷۰ درصد نیز در احجام مختلف با لحاظ کلیه هزینه‌های مترتب بر فرآیند تولید مصوب و ابلاغ شده که در سامانه اطلاع‌رسانی کالا و خدمات این سازمان (۱۲۴.ir) قابل مشاهده است.

بر این اساس کلیه واحدهای تولیدکننده الکل اتانول مکلف به رعایت قیمت مصوب و فروش صرفاً با حواله های صادره از سوی سازمان غذا و دارو و در شبکه توزیع منتخب و تولیدکنندگان اقلام ضدعفونی‌کننده نیز مکلف به درج قیمت مصرف‌کننده مصوب بر روی بسته‌بندی محصولات خود هستند. لازم به ذکر است عرضه الکل ۹۶ درصد، خارج از حواله‌های صادره از سوی سازمان غذا و دارو به منزله عرضه خارج از شبکه محسوب شده و مشمول قوانین تعزیری می‌شود.

همچنین بر اساس اعلام سازمان حمایت، کلیه شرکت‌های پخش، فروشگاه‌های زنجیره‌ای و داروخانه ها نیز مکلف به فروش محصولات ضدعفونی‌کننده با نرخ تکلیفی هستند و مسئولیت فروش کالا با قیمت‌های بالاتر به هر بهانه ای علاوه بر تامین کننده، متوجه واحدهای مذکور نیز هست و بازرسین این سازمان و سازمان های صنعت، معدن و تجارت و سایر دستگاه‌های مربوطه با واحدهای خاطی اعم از تامین کنندگان، توزیع کنندگان و عرضه کنندگان نهایی که با سوءاستفاده از شرایط کنونی و نیاز مردم اقدام به گرانفروشی کالا می‌کنند برخورد قاطع می شود که در این خصوص پرونده تخلف برخی از واحدهای خاطی تنظیم و در حال ارسال به سازمان تعزیرات حکومتی است و تا حصول نتیجه، پیگیری برای برخورد با واحدهای متخلف در راستای احقاق حقوق مصرفکنندگان صورت خواهد پذیرفت و نتایج آن اطلاع رسانی می‌شود.

همچنین در این اطلاعیه خاطرنشان شده که علاوه بر رصد و پایش مستمر بازار از سوی بازرسین، شهروندان می توانند شکایات خود را در صورت هرگونه مغایرت در قیمت اقلام عرضه شده در سطح بازار، با ذکر مشخصات تامینکننده، نام برند و یا واحد عرضه کننده نهایی، به شماره تماس ۱۲۴ یا سامانه اطلاع رسانی کالا و خدمات منعکس کنند.

اواخر اسفند ماه حداکثر نرخ هفت قلم از انواع ژل و محلول‌های ضدعفونی کننده دست از سوی سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان اعلام شده بود و قیمت ۱۰ قلم کالای دیگر در این بخش هم هفته گذشته به سامانه اضافه شده است.

همچنین طبق اطلاعات درج شده در سامانه ۱۲۴، محدوده قیمت دستکش هر بسته ۱۰۰ عددی دستکش لاتکس ۱۴ تا ۱۸ هزار تومان و دستکش نیتریل ۱۹ تا ۲۵ هزار تومان و قیمت ماسک سه لایه بنددار و کشدار نیز به ترتیب ۱۱۰۰ و ۹۶۶۰ تومان تعیین شده است.

قیمت بسته ۱۰۰ عددی دستکش لاتکس در اسفند ماه به ۷۰ هزار تومان هم رسیده بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۲ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها