رئیس مرکز اورژانس تهران:

علائم جدید «کرونا» را بشناسید

رئیس مرکز اورژانس تهران گفت: با آغاز شیوع کرونا تعداد تماس‌های مردم با اورژانس در کشور حداقل 4 برابر شد و با سیستم ارتباطی ما روزانه تا 30 هزار تماس گرفته شده است.
کد خبر: ۱۲۶۴۶۶۳

به گزارش جام جم آنلاین از فارس، پیمان صابریان، رئیس اورژانس تهران در نشست خبری مجازی که با حضور خبرنگاران برگزارش شد، اظهار داشت:در این روزهای اخیر انتقال بیماران کاهش داشته اما بیماران که منتقل می‌کنیم بدحال تر هستند و افرادی که انتقال می‌دهیم بلافاصله از اورژانس به آی سی یو منتقل می شوند.

وی ادامه داد: با توجه به اتفاقات در رخ داده در کشور چین دپوی تجهیزات خوبی قبل از ورود کرونا انجام دادیم و با شیوع کرونا تماس‌های ما از ابتدای اسفند با اورژانس در کشور حداقل 4 برابر شد.

رئیس مرکز اورژانس تهران افزود: دیسپچی ظرف 3 ساعت طراحی کردیم و مشاوره‌های لازم به مردم و تماس گیرندگان آغاز شد و روزانه تا 30 هزار تماس با این سیستم برقرار شده است.

انتقال روزانه 120 بیمار بین بیمارستانی

رئیس اورژانس تهران با اشاره به انتقال بین بیمارستانی در شهر تهران خاطرنشان کرد: این موضوع تا کنون سابقه نداشته که تمام بیماران را از بیمارستانی به بیمارستان دیگری انتقال دهیم اما ما روزانه تا 120 بیمار را بین بیمارستان‌ها انتقال داده‌ایم.

ضدعفونی 20 دقیقه‌ای آمبولانس‌ها پس ار انجام هر مأموریت

صابریان با بیان اینکه آمبولانس‌های ویژه بیماران کرونا را از سایر بیماران جدا کرده‌ایم، افزود: این آمبولانس‌ها پس از انتقال بیماران 15 تا 20 دقیقه ضدعفونی شده و وارد چرخه فعالیت می‌شوند.

وی با اشاره به فعالیت تمام وقت نیروهای اورژانس، گفت: در زمان‌هایی که نیروها در حالت استراحت بودند به منزل نمی‌روند و در مکان‌هایی خاص به استراحت می‌پردازند. البته تقریبا نیروهای ما یا به منزل نرفته یا هر دو هفته یک بار به منزل رفته‌اند.

بروز بودن آموزش‌های ارائه شده به نیروها درباره کرونا

رئیس اورژانس تهران با بیان اینکه تمام مقالات جدیدی که در حوزه کرونا ارائه می‌شود مورد رصد قرار می‌گیرد، افزود: این مقالات به ادارات آموزش اورژانس ارجاع داده می‌شود و بر اساس آن نیروها آموزش‌های جدید را فرا می‌گیرند.

ابتلا 72 نیروی اورژانس به کرونا

صابریان با اشاره به اینکه 72 نفر از نیروهای اورژانس به کرونا مبتلا شده‌اند، خاطرنشان کرد: یک نفر از نیروهای اورژانس با 28 ساله سابقه کار در راه خدمت به عنوان شهید خدمت جان داده است.

بدن درد و مشکلات گوارشی علائم جدید کرونا

وی با اشاره به اینکه اکنون کرونا با علائم جدیدی مانند علائم گوارشی و بدن درد بروز پیدا می‌کند، یادآور شد: فکر می‌کنم در هیچ جا کمبود نیرو مانند اورژانس وجود نداشته باشد. ضمن اینکه بیشترین خدمات در شهر تهران ارائه شده چرا که تجهیزات بیشتری وجود داشته و آموز‌ش‌های لازم نیز ارائه می‌شود.

رئیس اورژانس تهران با بیان اینکه در تهران روزانه تا 5 هزار ماموریت انجام شده است، ابراز داشت: انتقال افراد مسن مشکوک به کرونا، بیشترین افراد انتقالی بوده و تعداد محدودی نیز کودکان مشکوک به کرونا انتقال داده‌ایم. ضمن اینکه بیشترین بازه سنی مربوط به افراد بیش از 60 سال بوده است.

صابریان با تاکید بر اینکه نظارت مستمر بر آمبولانس‌های بخش خصوصی در سطح تهران، یادآور شد: بیش از 50 درصد آمبولانس‌ها شرایط خوب و به روزی دارند.

امکانات اورژانسی مربوط به کرونا در حد استانداردهای دنیا

وی درباره تطابق امکانات اورژانس با امکانات اورژانسی سایر کشورها، به ویژه در شرایط شیوع کرونا، افزود: ما از به روز ترین و بالاترین کیفیت در حوزه تجهیزاتی برخوردار هستیم ضمن اینکه در شهر تهران 230 آمبولانس داریم که این تعداد در هیچ شهر دنیا وجودندارد.

زمان رسیدن آمبولانس به بیمار

رئیس اورژانس تهران در باره تاثیر عدم اجرای طرح ترافیک در زمان رسیدن اورژانس بر بالین بیماران، متذکر شد: این موضوع از قبل نیز وجود داشت اما زمان رسیدن اورژانس بر بالین بیماران و انتقال آنان به مراکز درمانی همان 14 تا 16 دقیقه است.

صابریان با اشاره به اینکه وضعیت جسمانی کولیوند رئیس اورژانس کشور مطلوب است، افزود: وی به زودی در محل کار حاضر خواهد شد.

بالارفتن هزینه مأموریت‌های اورژانس

وی با تاکید بر اینکه هر بیماری که با اورژانس تماس گرفته و نیاز به انتقال داشته باشد، بدون در نظر گرفتن شرایط بیمار آن را انتقال می‌دهیم، یادآور شد: استفاده از امکانات ویژه مربوط به کرونا، مانند ماسک، دستکش و شیلد باعث بالا رفتن حجم ریالی ماموریت‌های ما شده است.

رئیس اورژانس تهران در باره اینکه چرا بیماران انتقالی بدحال‌تر شده‌اند، تصریح کرد: علت بدحال شدن بیماران در شرایط فعلی این است که این افراد در قرنطینه خانگی می‌مانند و وقتی به مرحله‌ای می‌رسند که نیاز به اورژانس دارند تماس گرفته و انتقال پیدا می‌کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها