بررسی توهین آمیزترین تیترهای رسانه های ورزشی ایران

آقای گل جهان، قربانی اول تیترهای هجو آمیز

در روزهایی که نه فقط فوتبال ایران که فوتبال کل دنیا تعطیل است بازخوانی برخی از خاطرات و نوستالژی های فوتبالی خالی از لطف نیست.
کد خبر: ۱۲۶۴۶۰۴

به گزارش جام جم آنلاین ،علی دایی به عنوان پرافتخارترین فوتبالیست ایرانی فراز و نشیب های زیادی را تجربه کرده است. دایی یک سالی می شود که در فوتبال نیست اما دلیلی وجود ندارد که در کانون توجه نباشد. هر چه باشد او آقای گل جهان است. یکی از بدترین چیزهایی که علی دایی در طول دوران فوتبالی خود تجربه کرده فشار رسانه ها بود، به خصوص وقتی که به پایان دوران فوتبالش نزدیک می شود.

علی دایی به عنوان آقای گل جهان، تنها ایرانی حاضر در فینال لیگ قهرمانان اروپا و البته برنده یک بار توپ طلای آسیا گاهی اوقات به تند و تیزترین شکل ممکن با حملات هجو آمیز برخی از رسانه ها مواجه شد. انتقاد از یک ورزشکار در تمام ورزش جهان جریان دارد و دایی نیز از این قاعده مستثنی نبود.

تاریخ مطبوعات ورزشی ایران نشان می دهد هیچکس به اندازه او مورد انتقاد شدید رسانه ها قرار نگرفته است، برخی از مطالب و تیترهایی که درباره او در برخی از نشریات و روزنامه ها به چاپ رسید واقعا توهین آمیز و باورنکردنی بود. آنچه در ادامه می خوانید نگاهی به جنجالی ترین تیترها علیه علی دایی است.

 

1-وجدان دایی به کمرش زد

جام جهانی 2006 آلمان بی شک بزرگ ترین کابوس فوتبالی علی دایی است. عملکرد ضعیف او در نخستین مسابقه ایران در جام جهانی مقابل مکزیک شدیدترین انتقادات را متوجه او کرد تا جایی که برانکو سرمربی وقت تیم ملی به بهانه مصدومیت کمر او را برای بازی دوم ایران که مقابل پرتغال بود نیمکت نشین کرد. بعد از اعلام خبر نیمکت نشین شدن دایی یکی از روزنامه های ورزشی تیتر زد:‌ »وجدان دایی به کمرش زد!». این بی شک یکی از بدترین تیترهایی است که درباره دایی در نشریات چاپ شده است.

 

2- آقا قلدره!

دعوای دایی با مایلی کهن یکی از قدیمی ترین دعواهای فوتبال ایران است. البته این دو حدود دو سالی می شود که به هم کاری ندارند ولی به هرحال دعوای این دو تا جایی پیش رفت که مایلی کهن به زندان هم رفت. مایلی کهن در یکی از مصاحبه هایش به شدت به علی دایی حمله کرد و برای نام بردن او به جای استفاده از اسمش مدام او را آقا قلدره خطاب می کرد. همین عبارت دوکلمه ای آقا قلدره روز بعد به تیتر درشت یکی از روزنامه های ورزشی تبدیل شد.

 

3- جواب دایی را بدهم گنده می شود

حدود 18 سال پیش پروین و دایی حسابی به پر و پای هم پیچیدند و یک جنگ رسانه ای تمام عیار را رقم زدند. تا می توانستند علیه هم مصاحبه کردند. در همان سلسله مصاحبه های مختلف که خوراک روزنامه های ورزشی شده بود علی پروین گفت:‌«جواب دایی را بدهم گنده می شود!». جمله ای که به تیتر روزنامه های فردا تبدیل شد!

 

4- دایی را اعدام کنید

این تیتر را باور نکردنی را یکی از روزنامه های ورزشی فردای شکست مفتضحانه سه بر یک ایران مقابل بحرین زد. ایران با شکست مقابل بحرین فرصت صعود به جام جهانی 2002 را تقریبا از دست داد که این موضوع در بازی های بعدی تیم ملی محرز شد. در شبی که ایران به تلخی مقابل بحرین شکست خورد دایی زننده تک گل بازی بود.

 

5-دایی اول حرف زدنش را درست کند

در اوج دعوای دایی و پروین برخی از بازیکنان سابق پرسپولیس از جمله رهبری فرد و هاشمی نسب پشت پروین را گرفتند. رهبری فرد که در صدد دفاع از پروین بود علیه دایی مصاحبه ای کرد و با اشاره به لکنت زبان او در حین مصاحبه هایش گفت که دایی اول حرف زدنش را درست کند که این جمله هم تیتر روزنامه هوادار پرسپولیس در روز بعد شده بود.

 

6- به دایی گفتم خودت غلط کردی

جمله بالا تیتر اول و درشت یک روزنامه پرتیراژ ورزشی بود. این روزنامه با خداداد عزیزی مصاحبه ای کرده بود و خداداد در بخشی از مصاحبه به دعوا با دایی اشاره کرد. حتی این را هم گفت در جریان دعوا دایی به او گفته غلط کردی و خداداد هم به دایی گفته بود که خودت غلط کردی! حالا از کل آن مصاحبه به آن بلندی سردبیر محترم روزنامه فقط همان یک جمله « به دایی گفتم خودت غلط کردی» را برای تیتر اصلی روزنامه آن هم با فونت درشت انتخاب کرد.

 

7- (........)

این تیتر قابل گفتن نیست، نه اینکه حاوی کلمه زشتی باشد، به این دلیل که خصوصی ترین جنبه زندگی شخصی علی دایی را دربرمی گرفت و درست نیست حتی بعد از چند سال دوباره بیان شود. سردبیر یکی از روزنامه های ورزشی که دشمنی عجیبی با دایی داشت به محض اطلاع از یکی از حاشیه های زندگی علی دایی، آن را تیتر اصلی خود کرد که موضوعی باورنکردنی بود. کار غیراخلاقی این آقای سردبیر خشم علی دایی را حسابی برانگیخت.

 

8- اگر برای همه دایی هستی برای من خاله ای

چنین تیتر توهین آمیز و زننده ای هم یکی دیگر از عجایب روزنامه های ورزشی در سال های اخیر است. واقعیت این است که جمله « اگر برای همه دایی هستی برای من خاله ای» را محمد مایلی کهن به زبان آورده بود تا تیتر روزنامه ها شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها