تیم فوتبال سپاهان اصفهان می‌توانست به اولین تیم ایرانی در لیگ قهرمانان آسیا تبدیل شود که مقام قهرمانی در لیگ قهرمانان را به دست بیاورد اما در فینال، نماینده قرمزپوش ژاپن چنین اجازه‌ای به این تیم نداد.
کد خبر: ۱۲۶۴۵۶۷

به گزارش جام جم آنلاین از ایرنا، تیم فوتبال سپاهان ایران در سال ۲۰۰۷ موفق شد با هدایت لوکا بوناچیچ به فینال لیگ قهرمانان آسیا صعود کند.

آنها در مراحل حذفی از سد کاوازاکی فرونتاله ژاپن و الوحده امارات گذشتند و به دیدار نهایی پا گذاشتند. تیم طلایی‌پوش باید در دیدار پایانی به مصاف اوراوا ردز ژاپن می‌رفت. نماینده کشور ژاپن با عبور از سد ۲ تیم کره‌ای به دیدار نهایی راه پیدا کرده بود.

بازی رفت در اصفهان و در ورزشگاه فولادشهر برگزار شد و به تساوی یک بر یک انجامید. رابسون پونته برای تیم میهمان و محمود کریمی برای سپاهان موفق به گلزنی شدند. در بازی برگشت شرایط برای تیم میزبان بهتر بود. آنها با یک تساوی بدون گل نیز قهرمان می‌شدند اما سپاهان باید برای پیروزی می‌جنگید.

ترکیب سپاهان در این دیدار بدین‌گونه بود: عباس محمدی، هادی عقیلی، محسن بنگر، جابا مجیری، محرم نویدکیا، عبدالوهاب ابوالهیل، سعید بیات، ابراهیم لوینیان، احسان حاج‌صفی، محسن حمیدی و عماد محمدرضا. روی نیمکت نیز بازیکنانی چون مسعود همامی، حمید عزیززاده، جلال اکبری، فرشاد بهادرانی، حسین پاپی، محمود کریمی، سید مهدی سیدصالحی و ... حضور داشتند.

در تیم اوراوا که هدایت آن بر عهده هولگر اوسیک آلمانی بود بازیکنانی چون تولیو، یوکی آبه و ماکوتو هاسبه حضور داشتند.

هاسبه بعد از این مسابقات راهی وولفسبورگ آلمان شد و هنوز هم در بوندسلیگا بازی می‌کند و عضو تیم فرانکفورت است.

او چند سال کاپیتان تیم ملی ژاپن هم بود. در تیم اوراوا رابسون پونته و واشینگتون برزیلی نیز نقش مهمی ایفا می‌کردند.

یویچیرو ناگای در دقیقه ۲۲ گل اول را برای تیم میزبان به ثمر رساند. میزبان بهتر کار را شروع کرده بود و به گل نیز رسید.

سپاهان کاملا تحت تاثیر جو ورزشگاه سایتاما و حدود ۶۰ هزار هوادار داخل ورزشگاه بود. چندین بار عباس محمدی با واکنش‌های به موقع خود مانع از گلزنی تیم اوراوا شد اما در دقیقه ۷۱، در یک رفت و برگشت یوکی آبه توانست فاصله را ۲ برابر کند و تیمش را در آستانه قهرمانی قرار دهد.

بوناچیچ تیمش را یکدست هجومی کرد. محمود کریمی موفق شد حتی یک بار دروازه را باز کند اما کمکِ روشن ایرماتوف ازبکستانی این گل را مردود اعلام کرد. در نهایت هم بازی با همین نتیجه به اتمام رسید. اوراوا به چهارمین تیم ژاپنی تبدیل شد که قهرمان آسیا می‌شود.

آنها در سال ۲۰۱۷ این عنوان را تکرار کردند. سپاهان اما نتوانست اولین تیم ایرانی در لیگ قهرمانان باشد که عنوان قهرمانی را به دست می‌آورد. بعد از این تیم، ذوب‌آهن و پرسپولیس نیز فینالیست شدند اما به توفیقی نرسیدند.

قرمزها چگونه اجازه تاریخ‌سازی به سپاهان را ندادند؟ (+تصاویر)

قرمزها چگونه اجازه تاریخ‌سازی به سپاهان را ندادند؟ (+تصاویر)

قرمزها چگونه اجازه تاریخ‌سازی به سپاهان را ندادند؟ (+تصاویر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها