گفت‌وگو با حسین رضازاده که به‌تازگی سرپرست انجمن پاراوزنه‌برداری شده است

وزنم شده 130 کیلو

حسین رضازاده 5 سال دور از تشکیلات ورزش بود. درست از روزی که از ریاست فدراسیون وزنه برداری استعفا داد تا همین دو روز پیش که با شمایلی جدید در فدراسیون جانبازان و معلولین حاضر شد تا حکم سرپرستی انجمن پارا وزنه برداری را از دست شروین اسبقیان بگیرد و عکسی به یادگار با همشهری خود بگیرد البته رضازاده هیچ وقت دور از ورزش نبود، حتی آن چهارسالی که در شورای شهر حضور داشت.
کد خبر: ۱۲۶۴۵۱۹

با این حال فعالیت در کمیته ورزش شورای شهر تفاوت های زیادی دارد با حضور در عرصه مدیریتی ورزش؛ خواه ریاست فدراسیون باشد یا سرپرستی یک انجمن در فدراسیونی دیگر. قهرمان دو دوره المپیک که سابقه 5 سال ریاست فدراسیون وزنه‌برداری را در کارنامه دارد، حالا می‌خواهد از تجربیاتش برای کمک به وزنه‌برداران معلول استفاده کند.

چطور به عنوان سرپرست انجمن وزنه‌برداری جانبازان انتخاب شدید؟

در صبحتی که با رئیس فدراسیون جانبازان و معلولین داشتم از من درخواست کرد که به وزنه‌برداری معلولین کمک کنم و من نیز پذیرفتم.

تفاوت های زیادی میان وزنه برداری و پارا وزنه‌برداری وجود دارد. این موضوع شما را نگران نمی کند؟

به هیچ وجه. این فرصتی است برای من که بتوانم با کمک کردن به ورزشکاران معلول و جانباز دین خودم را ادا کنم. من نسبت به این رشته بیگانه نیستم و هدفم بر این است که با کمک فدراسیون جانبازان و معلولین و کمیته ملی پارالمپیک در مسابقات پارالمپیک، پاراآسیایی وجهانی مدال‌های خوبی کسب کنیم و با استفاده از تجربیاتم در جهت پیشرفت این رشته گام‌های موثری بردارم. سعی خواهم کرد با پتانسیل‌های خوبی که در استان‌های مختلف وجود دارد وزنه‌برداران خوبی را در تمام دسته‌ها شناسایی کنیم تا کمبودی در هیچ یک از وزن‌های نداشته باشیم.

با حضور شما در انجمن پارا وزنه‌برداری، آیا تغییراتی هم در کادر فنی شاهد خواهیم بود؟

در این زمینه هنوز تصمیم‌گیری نشده و با مشورت با فدراسیون و پیشکسوتان این رشته سعی خواهیم کرد در این زمینه به یک جمع‌بندی نهایی برسیم. بی‌شک شرط اول برای تحقق برنامه‌ها داشتن یک کادر فنی خوب در کنار تیم است تا بتوانیم وزنه‌برداران خوبی را برای توکیو انتخاب و آماده کنیم.

کوروش باقری در زمان ریاست شما در فدراسیون وزنه‌برداری گزینه مورد اعتماد بود و عملکرد موفقیت‌آمیزی هم داشت. آنقدر که خیلی‌ها از او به عنوان موفق‌ترین سرمربی تاریخ وزنه‌برداری ایران یاد می کنند. آیا اینجا هم امکان دارد انتخاب شما کوروش باقری باشد؟

واقعیت این است که هنوز صحبتی با کوروش نکردم، چون ابتدا باید تصمیمات و گزینه‌ها در خود فدراسیون مطرح شود و از نظرات کارشناسان و پیشکسوتان مطلع شویم. فعلا هم تعجیلی دراین باره نیست، چون باید منتظر باشیم تا ویروس کرونا از بین برود و کشور به شرایط عادی برگردد. ما حتی برای زمانبندی اردوهای تیم های ملی صحبت‌های مقدماتی را با رئیس فدراسیون انجام دادیم و قرار شد در تهران و شهرستان‌ها این اردوها را برپا کنیم، منتها باید ابتدا از زمان مسابقات آتی مطلع شویم و بعد به فکر انتخاب سرمربی و آغاز اردوها باشیم.

شما زمانی که رئیس فدراسیون وزنه برداری بودید، هنوز وزنه برداری بانوان راه اندازی نشده بود، اما حالا در پاراوزنه برداری هم شاهد حضور بانوان وزنه بردار هستیم. برای بانوان چه برنامه ای دارید؟

هدف ما بر این است که بتوانیم وزنه‌برداری بانوان را نیز گسترش دهیم تا بتواند در مسابقات پارآسیایی و جهانی رقابت داشته باشند. اتفاقا در سال گذشته مسابقات قهرمانی کشوری وزنه‌برداری بانوان با حضور ۱۹ استان برگزار شد و تیم خوبی در این زمینه شناسایی شده است. در حال حاضر مشکل اصلی زنان لباس آنها هست که امیدوارم با همکاری فدراسیون و کمیته ملی پارالمپیک مشکل لباس آنها نیز به‌زودی مرتفع شود تا شرایط حضورشان در مسابقات برون مرزی فراهم شود.

سوال آخر درباره خودتان هست. این‌که به نسبت سال‌هایی که قبل وزن زیادی کم کردید. هیچ وقت حسین رضازاده را با این شمایل ندیده بودیم؟

من در دوران قهرمانی وزن بدنم حدود 155 کیلوگرم بود، اما بعد از خداحافظی از وزنه برداری به توصیه پزشکان وزن بدنم را به نزدیکی‌های 140 رسانده بودم. این مربوط به زمانی است که رئیس فدراسیون وزنه برداری بودم یا در شورای شهر حضور داشتم. اما حالا وزن بدنم را به 130کیلوگرم رسانده ام. آخرین باری که در این وزن بودم در رده سنی جوانان وزنه می زدم. البته این کاهش وزن اصلا برای من آسان نبود و فشار زیادی را متحمل شدم.

رضا پورعالی - ورزش - روزنامه جام جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها