مدير ستاد کانون هاي فرهنگي هنري مساجد استان بوشهر خبرداد؛

18 اسفندماه سالروز تأسيس کانون هاي فرهنگي هنري مساجد

سخنگوی مرکز رسیدگی به امور مساجد گفت: فعالیت های مساجد را از طریق فضای مجازی ادامه داده ایم . مساجد قرارگاه رزمایش همدلی خواهند بود.
کد خبر: ۱۲۶۴۴۱۹

حجت الاسلام حجت الله ذاکر سخنگوی مرکز رسیدگی به امور مساجد در گفتگو با جام جم آنلاین در خصوص اجرای رزمایش همدلی در ماه رمضان امسال گفت: از ابتدای شیوع بیماری کرونا و این بحرانی که در کشور پدید آمد مساجد نیز در خط مقدم مبارزه شروع به کمک رسانی کردند. درابتدا بحث ضدعفونی معابر و بعد از آن تولید اقلام بهداشتی مانند ماسک و مواد ضدعفونی کننده در برنامه قرار گرفت.

وی ادامه داد: همچنین مساجد مشغول خدمت رسانی در محلات شدند و از خانواده های کرونایی مراقبت و دلجویی کردند یا برای کسانی که توان خارج شدن از خانه را نداشتند از طریق نیروهای بسیج برای آنها خرید کردند.

این مسئول گفت: در بحثی دیگر برای جمعی از کسانی که برای از نظر اقتصادی به واسطه شیوع این بیماری در مضیقه قرار گرفته بودند، از طریق مساجد شناسایی شدند و در حد وسع به آنها با بسته های معیشتی کمک شد.

وی در توضیح اجرای رزمایش همدلی گفت : از زمانی که مقام معظم رهبری(مدظلله العالی) بحث رزمایش را مطرح کردند، مساجد به عنوان قرار گاه رزمایش مطرح شدند و تمام کارهایی که در این مورد باید صورت بگیرد به واسطه قرارگاه بودن مساجد انجام میگیرد.یعنی افراد حول محور مساجد و امام جماعت جلسات را تشکیل داده و کارها را پیش می برند و به امید خدا از تا عید سعید فطر ادامه خواهد یافت.

ذاکر در رابطه با فعالیت مساجد در این ایام گفت: با توجه به بسته بودن مساجد بیشتر در حوزه فضای مجازی فعالیت ها انجام می شود . مرکز رسیدگی به امور مساجد تولید محتوا می کند و از طریق پیام رسان های اجتماعی و پایگاه اطلاع رسانی برای ائمه جماعات ارسال می شود و آنها نیز از طریق کانال ها و گروه هایی که دارنددبرای نماز گزاران ارسال می کنند.

وی ادامه داد: فلذا مساجد تعطیل نیست، فقط نماز جماعت برگزار نمی شود. همچنین دو پویش راه اندازی شده است با عنوان های هر مسجد یک قربانی و هر مسجد 100  خانوار؛ فعالیت این پویش ها به این صورت است که یک قربانی به جهت رفع بلا و هزینه های خانوار نیز از طریق هدایی که مردم برای سفره های افطاری پرداخت می کردند انجام خواهد شد.

این مسئول در پایان خاطر نشان کرد: هر زمان که ستاد ملی بیماری کرونا اعلام کند برنامه های حضوری و نماز جماعت مساجد نیز برگزار خواهد شد اما تا آن زمان مساجد فقط از طریق فضای مجازی فعالیت می کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها