براساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، امروز (۳۱ فروردین ماه) کیفیت هوای پایتخت در محدوده قابل‌قبول قرار دارد اما طی روز با کاهش میزان ناپایداری جوی و عدم وزش باد مؤثر، شرایط مناسب جهت پراکندگی آلاینده‌ها فراهم نمی‌شود و در مناطق پرتردد با کاهش کیفیت هوا روبه‌رو می‌شویم.
کد خبر: ۱۲۶۴۲۹۳

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایسنا، پیش‌بینی‌های انجام شده در شرکت کنترل کیفیت هوای تهران حاکی از آن است که  صبح امروز (۳۱ فروردین ماه)، ناپایداری جوی کیفیت هوای بیشتر مناطق پایتخت را در محدوده قابل‌قبول قرار خواهد داد.

طی روز با کاهش میزان ناپایداری جوی و عدم وزش باد مؤثر، شرایط مناسب جهت پراکندگی آلاینده‌ها فراهم نخواهد شد و در مناطق پرتردد با کاهش کیفیت هوا روبه‌رو می‌شویم.

همچنین انتظار می‌رود در ساعات شبانگاهی امروز (۳۱ فروردین ماه) با تداوم این وضعیت جوی و افزایش ترافیک، بر غلظت آلاینده‌ها به‌ویژه ذرات معلق افزوده شود و کیفیت هوا در مناطق پرتردد در شرایط نامطلوب قرار بگیرد.

این شرایط جوی تا صبح فردا (۱ اردیبهشت ماه) ادامه خواهد داشت و با آغاز تردد خودروها غلظت آلاینده‌ها افزایش پیدا خواهد کرد.

به‌تدریج با وزش باد مؤثر طی بعدازظهر، شرایط مساعد جهت پراکندگی آلاینده‌ها فراهم خواهد شد و پیش‌بینی می‌شود در ساعات پایانی فردا (۱ اردیبهشت ماه) در بیشتر مناطق از غلظت آلاینده‌ها کاسته شود و کیفیت هوا در محدوده قابل‌قبول قرار بگیرد.

براساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران میانگین کیفیت هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته‌ ۶۷ و هوا در شرایط قابل قبول (سالم) بود. این شاخص هم‌اکنون ۶۷ و هوا در شرایط قابل قبول است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها